Annoncørerne er forsigtige med at bruge penge, hvorfor de danske mediebureauer oplever fald i omsætningen.
De danske medieselskaber mister penge i alarmerende grad.
Det skriver Borsen.dk.
Således viser nye tal fra DRRB's Mediaindex for august, at mediebureauerne i Danmark i gennemsnit tabte 22 procent af omsætningen. Det svarer til 100 millioner kroner.
»Det bekræfter i hvert fald den usikkerhed, der er i markedet, og jeg tror ikke, august bliver den eneste efterårsmåned, hvor vi kommer til at opleve tocifrede fald,« siger Mediacoms administrerende direktør, Ulrik Falkner Thagesen.
Et af problemerne er, at annoncørerne ikke har fået den forventende omsætning og derfor holder igen med at bruge penge.
DRRB's Mediaindex bygger på indberetninger fra mediabureauer, der årligt sender omkring seks milliarder kroner over i medierne.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.