Annoncemarkedets klimaaftryk skal være mere gennemskueligt.
Det er målet med et nyt samarbejde mellem de to brancheorganisationer Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation, der sammen med andre aktører i mediebranchen har som ambition at sætte skub i den grønne omstilling i branchen. Det skriver Danske Medier i en pressemeddelelse.
Tiltaget skal sikre en fælles branchetilgang, der skal kunne definere, indsamle og fordele relevante data til klimaberegning, som så skal danne grundlag for en opgørelse over klimaaftrykket for reklamer i den danske mediebranche.
”Vi er stolte af at lancere et projekt, der samler branchen om at skabe et vigtigt fundament for pålidelig måling af klimaaftryk på annoncemarkedet. Der er behov for at udvikle branchen på dette område. Derfor er det også en rigtig god start, at så mange centrale brancheaktører bakker op om projektet. Vi glæder os til at få initiativet rigtigt op at flyve, og vi håber selvfølgelig, at endnu flere har lyst til at være med,” siger Danske Mediers administrerende direktør, Mads Brandstrup, i pressemeddelelsen.