search

Medie køber Hilton-eksklusivitet

Flere medier har tilbudt arrangørerne penge for at få eksklusiv adgang til Paris Hilton under hendes besøg i København. MSN Starlounge køber sig som ’mediepartner’ til særlige beføjelser.

Flere medier har tilbudt arrangørerne penge for at få eksklusiv adgang til Paris Hilton under hendes besøg i København. MSN Starlounge køber sig som ’mediepartner’ til særlige beføjelser.

Det er ikke kun hårdt journalistisk arbejde, der bringer de gode og eksklusive historier hjem om Paris Hiltons københavnereventyr. En rundhåndet check er en rigtig god hjælp på vejen.

Det svenske bureau Starlounge AB, der leverer celebrity-stof til MSN i en række lande, har betalt for et ’mediepartnerskab’ i forbindelse med Hiltons besøg i København. Det giver dem mulighed for at følge Hilton særlig tæt.

»Vi har betalt et beløb, og det giver os mulighed for at være med på steder, hvor andre fotografer ikke har adgang, for eksempel under de fotooptagelser hun laver for PH Europe,« fortæller Nikolaj Vraa, der er international chefredaktør for Starlounge.

Partnerskabet er for Starlounge en investering i unikt og eksklusivt stof til deres kunder.

»Paris Hilton er et af vores største navne, så når hun er i Danmark, er vi naturligvis nødt til at ”eje” det. Markedet er jo ved at drukne i billeder af Hilton, der går ind og ud af Hotel Skt. Petri, men folk vil også gerne vide, hvad hun laver, når hun går ind bag de lukkede døre,« siger Nikolaj Vraa.

Han vil ikke gå i detaljer om beløbets størrelse, men B.T.s underholdningsredaktør, Kristoffer Apollo, fortæller, at han er blevet tilbudt en lignende mediepartner-aftale af PH Europe – taskeproducenten, der står bag Paris Hiltons besøg – for en sum af 100.000 kroner.

»Det var ikke noget, vi reelt overvejede. Vi betaler grundlæggende ikke for vores kilder,« siger Kristoffer Apollo.

Men flere danske medier har været klar til at betale for at få eksklusive aftaler med det amerikanske mediefænomen.

»Vi har fået henvendelser fra en masse firmaer, herunder også medier, der ville betale for eksklusive interview,« fortæller den presseansvarlige Daniel Vangsgaard fra CulturePeople.

Han har ud over Starlounge valgt at give eksklusive interview til TV2 Nyhederne, Go’aften Danmark, Ekstra Bladet samt Reuters, og disse interview er der ikke betalt penge for.

»Vi overvejede at sige ja til tilbuddene og så lade pengene gå til Børnecancerfonden, men vi droppede tanken igen, for at det ikke skulle blive for ’cheasy’,« siger Daniel Vangsgaard.

Se og Hør er et af de blade, der ikke har noget imod at betale for et godt interview. Men det var ikke til overvejelse omkring Paris Hilton.

»Kunne vi købe eneretten, så havde vi gjort det, men det har vist ikke været en mulighed denne gang. Desuden er det ikke et interview med Hilton, vi er interesserede i. Vi satser på en skandale på hotellet, eller at hun ryger i totterne på en dansk kendis. Men så god er verden jo ikke altid,« siger chefredaktør Henrik Qvortrup, der blandt andet har en journalist indkvarteret på Hotel Skt. Petri i jagten på en god skandale.

 

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen