MediaWatch går i dag i luften med en relancering af dets website. Det sker samtidig med, at redaktionen styrkes, og flere nye samarbejder skydes i gang.
Sitet vil være førende indenfor formidlingen af mediestof på nettet. Og går med et nyt website og en forstærket redaktion ind i kampen mod sites som for eksempel Berlingske Tidendes Business.dk.
Ifølge direktør og chefredaktør Ole Nørskov vil MediaWatch satse på formidling af mediedrift, -udvikling og -forbrug. Samtidig med at man vil være førende, indenfor det statistike område. Men mest af alt vil MediaWatch gerne give en bedre daglig dækning af branchen, end hvad man ser på nuværende tidspunkt.
»Hvor mediedækningen i dag er meget sporadisk, og hvor man kun får små dele af en historie beskrevet, vil vi følge historierne helt til dørs og hold folk fast på, hvad de siger,« siger Ole Nørskov til Journalisten.dk.
Det vil ske med tre faste skrivende på redaktionen mod den før enlige skribent suppleret med et fast aftale med Newspaq, hvorfra MediaWatch også vil modtage nyheder.
Samtidig er der indgået samarbejdsaftaler med Epn.dk og JobZonen.dk, hvor man vil oprette en jobportal. Og så er en blå bog for mediebranchen også på vej.
Målgruppen for MediaWatch er først og fremmest folk, der tjener deres penge i mediebranchen, og sitet er altså mere erhvervsorienteret end journalistisk. Det journalist faglige vil man således ikke fokusere direkte på.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.