Medarbejder om Louds navneskifte: Det er nogle store sko at fylde ud

Radio24syv er en ledestjerne for, hvor højt man kan sætte barren for radiojournalistik, siger redaktør på Loud. ”Nu skal vi blive lige så gode og helst endnu bedre”

Beslutningen om, at Radio Loud skifter navn til 24syv, bliver i dag modtaget med glæde og lettelse blandt medarbejderne.

Det siger Anna Munch Heydorn, konstitueret redaktør på redaktionen i Svendborg og medredaktør på morgenprogrammet ’Reporterne’.

”Lige nu sidder mine kolleger og fejrer det over frokosten. Selv om det bare var et navneskifte, var der meget på spil – for eksempel hvad der skulle være i vores sendetilladelse,” siger hun.

Fra 4. januar skifter Loud navn til 24syv. Anna Munch Heydorn siger, at navneskiftet i sig selv bare er ord. Men det er også mere end det.

”Det er nogle store sko at fylde ud. Og Radio24syv er i sig selv en ledestjerne for, hvor højt man kan sætte barren, fordi Radio24syv er forbundet med en meget høj journalistisk integritet og en eksperimenterende tilgang. Man kan ikke undgå at blive påvirket af det: Nu skal vi blive lige så gode og helst endnu bedre, hvis det her skal blive rigtigt godt,” siger Anna Munch Heydorn.

Surrealistisk

Den seneste tid har Berlingske Media sat sig på en større ejerandel af Loud, så de nu kommer til at eje 91 procent. Samtidig har kanalen med ansættelsen af Simon Andersen som programdirektør drejet sig væk fra Louds hidtidige profil og mere i retning af noget, som minder om Radio24syv.

Anna Munch Heydorn beskriver de seneste måneder som ”lidt surrealistiske”.

”Hver gang der er truffet en beslutning, er det os som almindelige journalister, der bliver ramt i vores arbejdsgange, vores tanker om fremtiden, og hvad vi ser ind i. Det har været noget af en rutsjebanetur,” siger hun.

Men nu har lettelsen indfundet sig.

”Jeg synes personligt, at vi har den rigtige retning, og vi har fået en afklaring, så vi kan bruge vores mentale kræfter på at lave så god radio som muligt, i stedet for at spekulere over de ydre faktorer,” siger hun.

Målet er at kickstarte radiokanalen, så man får nogle flere lyttere.

”Vi håber, folk bliver så nysgerrige på, hvem vi er, at de giver os en chance og lytter med,” fortæller Anna Munch Heydorn.

0 Kommentarer