Ole Obitsø skifter fra nyhedschef til chefredaktør for Markedsføring. Jacob Nielsen
Mediet Markedsføring har ansat 29-årige Ole Obitsø som chefredaktør. Ole Obitsø har det seneste halvandet år været nyhedschef for Markedsføring og overtager chefredaktør-stolen efter Andreas Marckmann Andreassen, der bliver chefredaktør og adm. direktør på fagbladet Folkeskolen.
Inden jobbet på Markedsføring har Ole Obitsø lederfaring som nyhedschef på fagbladet Journalisten, ligesom han i en årrække har skrevet som journalist for medier som Akademikerbladet, Journalisten, Euroman, DR og Jyllands-Posten.
Ole Obitsø overtager et medie, der det sidste halvandet år har været i en meget positiv udvikling. Her er mediet blevet relanceret på print og web, det redaktionelle miljø er blevet forandret grundlæggende, og redaktionen er blevet præmieret med Anders Bordings Mediepris for den markante udvikling.
”Jeg er både sindssygt glad for, ydmyg og stolt over at træde ind i rollen som chefredaktør for mediet Markedsføring. Jeg føler et enormt ansvar for at videreudvikle mediet i den kritiske og nysgerrige retning, hele redaktionen har sat under Andreas Marckmanns ledelse det sidste halvandet år,” siger Ole Obitsø.