Magasiner om motion snubler over hinanden

Motion og velvære er et stofområde, der sikrer evig beskæftigelse, at dømme efter de seneste satsninger på magasinfronten. Bonnier mener dog, der er masser af plads i nichen, skriver Berlingske Business.

Motion og velvære er et stofområde, der sikrer evig beskæftigelse, at dømme efter de seneste satsninger på magasinfronten. Bonnier mener dog, der er masser af plads i nichen, skriver Berlingske Business.

I Form, Aktiv Træning, Løbemagasinet, Magasinet Løb og Energia. Man skulle umiddelbart tro, at markedet for motionsmagasiner var mættet.

Ikke desto mindre satser Egmont nu på at give Bonniers I Form og de andre konkurrenter kamp til stregen.

Egmonts nye frontkæmper hedder Fit Living. Et magasin, der skal give udgiveren del i de mange annoncekroner, der er at hente på fitness, sundhed og velvære.

»Det er et område, der er meget fokus på for tiden, ikke kun blandt magasinerne, men også i aviserne, der satser flere ressourcer på det. Mens sundhed og motion har været oppe i en årrække er der nu også fokus på velvære. Det skal være sjovt at være i god form,« siger Kjeld Lucas, adm. direktør for Egmont Magasiner til Berlingske Business.

Hos Bonnier tror ansvarshavende udgiver, Jens Henneberg, at der er plads til både I Form og Fit Living i nichen for motion og sundhed.

»Sundhed er en megatrend i samfundet. Budskaberne omkring sundhed er begyndt at sætte sig hos danskerne, der samtidig har opdaget, at de får det bedre af motion og sund livsstil. Derfor har vi heller aldrig oplevet større opbakning til I Form,« siger han til Berlingske Business.

 

1 Kommentar

Børge Jensen
1. AUGUST 2009
Re: Magasiner om motion snubler over hinanden

Det er utroligt der stadig er et så interesant markedet for de trykte magasiner.

Sider som http://sundhed.danske-fagbog.dk burde forhåbentlig snart have så stor fremgang at markedet flytter sig. Den ekstra direkte bruger deltagelse / kontaktflade burde gøre det meget mere attraktivt. Også vedr. annoncering osv.