search

Magasin til magtglade kvinder

Aller lancerer et feminint svar på Berlingske Nyhedsmagasin. Magasinet CV vil dække karriere- og erhvervsstof, men uden de sædvanlige jakkesæt som rollemodeller.

Aller lancerer et feminint svar på Berlingske Nyhedsmagasin. Magasinet CV vil dække karriere- og erhvervsstof, men uden de sædvanlige jakkesæt som rollemodeller.

Høj uddannelse eller indkomst over 400.000 kroner. Sådan definerer redaktør Susanne Hoeck målgruppen for CV – og dertil kommer kvinder under uddannelse og andre, der er ’på vej’.

»Vi går specifikt efter de højtuddannede og de højtlønnede. De læser måske Berlingske Nyhedsmagasin, Lederne eller andre fagblade, men her er kvinder ofte en minoritetsgruppe. Rollemodeller er vigtige, og det er nogle gange nemmere at relatere til personer af det samme køn,« siger Susanne Hoeck.

Første nummer af CV, der udkommer i januar, lægger da også fra land med tre kvindelige ledere af den mest synlige slags, nemlig mediecheferne Susanne Hegelund, Lisbeth Knudsen og Merete Eldrup.

Hun er uddannet journalist, og ud over sin nye redaktørrolle er hun leder af karrierenetværket Women On their Way (WOW) og rådgiver virksomheder i at opbygge netværk. Hun har barslet med ideen om et erhvervsmagasin for kvinder i længere tid, hvilket faldt heldigt sammen med Allers planer.

Selv om målgruppen er kvinder, er CV ikke et kampskrift for ligestilling, pointerer Susanne Hoeck.

»Jeg vil tro, at mænd vil synes, at to tredjedele af artiklerne er lige så interessante. Jeg er principielt imod at definere noget som maskulint og feminint. Men der er nogle værdibaserede ting, der betyder meget for kvinder inden for ledelse, og de emner er der mange kvinder, der efterspørger,« siger hun.

Redaktionen er foreløbig rent kvindelig, men der er også mandlige bidragydere til det først nummer. Magasinet vil også have internationalt erhvervsstof, og man har truffet aftaler med korrespondenter i Washington og Schweiz.

CV sælges i løssalg, men Aller satser ikke mindst på at sælge bladet gennem virksomhedsabonnementer.

Ifølge Aller er antallet af højtuddannede kvinder i målgruppen over 600.000. Ser man på kvinder med årsindkomst over 400.000 kroner er der ca. 150.000 af dem i Danmark ifølge Danmarks Statistik.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen