Magasin-succeser skifter format og indpakning

To af verdens førende magasiner overrasker nu hele branchen. Herremagasinet Esquire udkommer til september i en indbunden udgave - næsten som en bog. Og Harper's Bazaar pumpes op i en "super-size"-version.

To af verdens førende magasiner overrasker nu hele branchen. Herremagasinet Esquire udkommer til september i en indbunden udgave – næsten som en bog. Og Harper's Bazaar pumpes op i en "super-size"-version.

Det er forlaget National Magazine Company, som satser et kæmpe beløb i et håb om at øge salget markant for de to magasintitler.

Ifølge NatMags vil den nye hardcover-udgave af Esquire blive solgt til den sædvanlige pris på 4,25 pund, til trods for de ekstra omkostninger ved produktionen, skriver Guardian.

Tanken er at gøre Esquire til et rigtigt samlerobjekt. Derfor er der også gjort ekstra ud af selve indbindingen af magasinet, der nærmest kommer til at ligne en bog. Ralph Lauren har fået lov til at boltre sig med designet af stoffet til forsiden. Mens septembernummeret fejrer instruktøren bag Pulp Fiction, Quentin Tarantino.

Det er første gang i Esquires 18-årige historie, at magasinet produceres i en indbunden udgave.

Hvad angår Harper's Bazaar, som i Storbritannien sælges for 3,99 pund, er der tale om en ny megastor størrelse af magasinet – eller "super size", som forlaget omtaler det.
Første version i størrelse ekstra large er på 330 sider og bringer interview med blandt andre skuespillerinden Helen Mirren (kendt fra "The Queen"), Tracey Emin og CNN's kendte internationale korrespondent Christiane Amanpour.

De særlige september-udgaver af de to magasintitler er på gaden den 6. august.

0 Kommentarer