En af verdens største magasin-udgivere, Condé Nast, forbereder omfattende nedskæringer. Netop nu arbejder forlagets redaktører på budgettet for 2010 og i gennemsnit er der lagt op til besparelser på 25 procent.
Ifølge Crain's New York Business er behovet for at spare så akut, at de første nedskæringer allerede kan ventes i næste måned.
Condé Nast Publication, der blandt andet udgiver Vogue, W, Glamour, GQ, Vanity Fair, Wired og the New Yorker, sætter dermed linjen for hele den amerikanske magasin-branche, der kæmper med omfattende annoncenedgang.
Særligt hårdt ramt er magasinet Gourmet, som har mistet 43 procent af sine annoncesider. Endnu værre ser det ud for modebiblen W, der er gået 46 procent tilbage, mens herrebladet Details har mistet 36 procent.
Den økonomiske nedtur har desuden betydet, at konsulentfirmaet McKinsey & Co. har været inde over Condé Nast siden juli måned for at gennemgå samtlige muligheder for at skære ned.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.