Lyspunkt i TV 2-nedtur

Nye tal fra TV 2 peger på et langt bedre årsresultat end frygtet. En god omsætning af reklamer i tredje kvartal skaber forventning om, at underskuddet bliver mere end halveret.

Nye tal fra TV 2 peger på et langt bedre årsresultat end frygtet. En god omsætning af reklamer i tredje kvartal skaber forventning om, at underskuddet bliver mere end halveret.

I årsrapporten for 2007 forventede tv-stationen et underskud i 2008 på 120-140 millioner kroner. Men med tallene fra tredje kvartal i hus forventer TV 2s ledelse nu kun et underskud på 30-60 millioner.

De positive meldinger kommer i en ellers mørk tid, hvor TV 2 er hårdt presset af en gæld på 850 millioner kroner og krav om en bæredygtig redningsplan.

»Det er en god nyhed, at vi nu kan opjustere forventningerne til resultatet for 2008. Det viser, at arbejdet med at rette op på TV 2s økonomi har båret frugt, samtidig med at vi har solgt flere tv-reklamer end ventet. Men vi tjener mindre på reklamesalget i forhold til sidste år, og især hovedkanalen vil fortsat bidrage til regnskabet med et stort underskud,« siger TV 2s adm. direktør, Merete Eldrup, i en pressemeddelelse.

Baggrunden for det bedre resultat er ud over den større reklameomsætning i tredje kvartal, at forårets spareplaner har virket hurtigere end ventet, samt at radiosamarbejdet med Nova FM også har været en bedre forretning.

Den gode udvikling omkring reklamesalget, der kunne have pyntet yderligere på årsresultatet, ser dog ikke ud til at fortsætte i fjerde kvartal.

0 Kommentarer