search

Lykketoft slap billigt

UNDERLIGT. DR, herunder især TV-Avisen, formidler ud fra en ulidelig let og selektiv virkelighed. En ensidig virkelighed, de så med det stærke medie, som TV-Avisen jo er, pådutter os seere.

UNDERLIGT. DR, herunder især TV-Avisen, formidler ud fra en ulidelig let og selektiv virkelighed. En ensidig virkelighed, de så med det stærke medie, som TV-Avisen jo er, pådutter os seere.
TV-Avisen har været aktive og i front med ustandseligt at bringe indslag om Lars Løkkes brug og misbrug af offentlige midler. Alt, hvad der eksempelvis er kommet fra Uffe Thorndahls, for mig noget uforståelige, vendetta mod Lars Løkke, er – stort set – kommet "på" i TV-Avisen.
Alt sammen helt i orden med mig, misbrug skal frem!
Men, men – hvor var TV-Avisen, da det kom frem, at Mogens Lykketoft og journalist Mette Holm, via landstingsformanden Jonathan Motzfeldt, holdt bryllup i den sydgrønlandske by Qassiarsuk på skatteydernes regning? Intet, gentager intet, har der været i TV-Avisen om dette!
Hvorfor mon ikke? Er det ikke interessant stof? Var det ikke en nyhed?
Bringes den ikke, fordi Mogens Lykketoft og frue kunne blive kede af det? Eller hvad?
Svar, her i bladet, fra TV-Avisen imødeses!
Lykketoft slap med i P1 Orientering at udtale cirka: "Jeg vil ikke sige meget om sagen, det er jo et grønlandsk anliggende!"
TV-Avisen fandt ingen anledning til at forfølge sagen?
Mogens Lykketofts vrøvl om, at det er et grønlandsk anliggende alene, holder jo ikke en meter.
Undrede den garvede Mogens Lykketoft og hans journalistkone, Mette Holm, sig overhovedet ikke over, hvem der mon betalte for deres bryllupsbespisninger med videre? Troede de virkelig, at det var vennen Jonathan Motzfeldt, som betalte af egen pung? Utilgiveligt naivt! Jonathan betaler meget sjældent noget, som han kan få andre til at betale.
Velbekomme og tillykke med brylluppet og bryllupsbespisningen, Mogens Lykketoft og Mette Holm, fra en skatteyder, som var med til at betale regningen for jer!
Og shame on you, TV-Avisen!
Kalaallitnunaat (Grønland) ønskes tillykke med den nye landsstyreformand. Håber, han kan fastholde et opgør med pamperiet og nepotismen i "menneskenes land". •

Kjeld Krageskov, freelancer

Kommentarer
2
Mette Holm
28.06.09 17:36
et meget omtalt bryllup i Grønland
Svar til Kjeld Krageskov: egentlig turde det være unødvendigt at oplyse, og jeg undrer mig da også over, at det interesserer dig, at Mogens Lykketoft & jeg selv naturligvis afholdt alle udgifter i forbindelse med vort bryllup i Qassiarsuk for fire år siden. Efter brylluppet blev vi inviteret på kaffmik i bygden, hvilket vi selvfølgelig var glade for. Vi spurgte ikke, hvem der betalte – det ville vi næppe heller gøre, hvis en borgemster byder på champagne og kransekage efter en vielse på rådhus i Danmark. Og det kan jo være årsagen til, at TV-A fravalgte den ”nyhed,” som du efterlyser så stort både her i mit fagblad & i Sermitsiaq, og hvor du ellers har fremført din vrede. Fravalget skete efter, at et antal grønlandspolitiske ordførere fra partier til højre og venstre i Folketinget rent faktisk blev kontaktet om “sagen” af TV-A. De blev ikke en del af et indslag, fordi de ikke mobiliserede nogen forargelse. Jeg håber, jeg hermed har bidraget til, at dit blodtryk daler til et sundere niveau.

Mette Holm, medlem af DJ
Fremhævet af Journalisten
Kjeld Krageskov
03.08.09 13:19
Re: Lykketoft slap billigt
Tillad mig en kommentar til Mette Holms svar vedr. ”Shame on You, TV-Avisen” – indlægget, om pamperi og nepotisme i Grønland, som jeg havde i Journalisten (nr. 10. 2009)

Mit udgangspunkt, som en alm.  ”sommer-embedsmand”,  der har rejst/arbejdet i Grønland  i ca. 30 år,  var blot at påpege TV-Avisens totale mangel  på dækning af sagen:

Rigsrevisor for (S) Mogens Lykketoft og hans kone journalist i DR mv.  Mette Holm´s  bryllup i Grønland i 2005,  samt -  at det kostede os  (grønlandske og danske) skatteydere små 8.000 kr.
Dette jvf. DR P1 Orientering samt grønlandske aviser mv.
Dette ville jeg sammenholde med samme med den uendelige interesse og afspejling samme  TV-Avis  har vist i  Lars Løkkes ”trådt ved siden af” sagerne.

Mig forekommer det at Mette Holm, i sit indlæg,  forsøger at sludre sig fra sagen. Menneskeligt og forståeligt, men, for mig,  - ikke særlig overbevisende!

Spørgsmålet, som flere journalister har stillet, er: ”Vil Mogens Lykketoft og Mette Holm betale disse, små 8.000 kr. , tilbage til den grønlandske landskasse?

Hvis nej! Hvorfor ikke?

Mig bekendt betalte Lars Løkke, efter en del pres, sine, fra statskassen uretsmæssigt trukne, penge retur!

Har han så, i virkeligheden, en højere moral end Lykketoft og Holm?


NB. Kære Mette Holm:

Rolig nu!  - Mit blodtryk er på ingen måde påvirket af mine indlæg om denne sag!

DR TV-Avisen skylder os, stadig, svar på  hvorfor det, der var en meget  interessant sag på  i P1 Orientering, overhovedet ingen sag blev i TV-Avisen(?)

Var der nogen, med magt og indflydelse, som ringede til  TV-Avisen,  hvorefter det planlagt indslag om emnet blev skrottet?

Vi ved det ikke!
Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen