De modne kvinder er vilde med magasinet Liv, der snart fylder 1 år. »Jeg tror, mange ikke forventede vi ville overleve, men vi klarer os i bedste velgående,« siger chefredaktøren.
»Det går møghamrende godt.«
Sådan lyder det fra chefredaktør Ann Qvist, der for snart et år siden var med til at lancere Danmarks første magasin for den købedygtige gruppe af kvinder over 40 år. Dengang viste Benjamins fokusgruppeundersøgelser, at modne kvinder efterlyste et blad, hvor de kunne læse om sig selv. Men ville kvinderne også købe bladet, når det kom til stykket?
Egmont tøvede og Aller sprang heller ikke med på bølgen om Primetimekvinderne, som Aller kaldte dem. I dag siger Ann Qvist, at hun er glad for at Benjamin tog chancen med Liv.
»Vi lever og har det godt – virkelig godt. Vi har vist, at det var rigtigt, når vi kunne se et hul i markedet for denne gruppe af kvinder.«
De seneste estimerede salgstal for 2. kvartal 2011 viser, at Liv sælger omkring 31.000 blade, og sammen med indtægter fra annoncer betyder det at Liv klarer sig bedre end budgetteret.
»Så vi kan kun være stolte og tilfredse, nu hvor vi går ind i Livs andet år.«
Liv har blandt andet haft Sofie Gråbøl, Mia Lyhne og Ann Elenora Jørgensen på forsiden, artiklerne er ofte længere end i andre kvindemagasiner, men mikset er ofte det samme – portrætter, mode og skønhed.
»I Liv kan vi have tre længere artikler i rap uden at læserne bliver trætte. Det betyder, at der er plads til at folde historierne ud og komme et spadestik dybere. En af vores mest populære skønhedsartikler var fire siders guide om serum. Hvis vi skriver direkte til kvinderne, er interessen meget stor,« siger Ann Qvist.
Hun forklarer at Liv i forhold til andre magasiner har flere historier om for eksempel overgangsalder, anti-aging og sundhed efter de 40.
»Vi har læserne med os. Kvinder på 40+ vil gerne læse Liv, være modeller for os og bidrage med historier og cases til bladet. Vi har fået en ekstremt positiv respons fra kvinderne derude.«.
Næste skridt er en modeljagt, hvor læserne kårer seks smukke Liv-modeller.
»Jeg tror, at vores konkurrenter er kede af, at de ikke sprang til samtidig med os. Vi viste, at der var en marked, og det tror jeg ikke været sjovt for konkurrenterne at se på. Jeg tror, mange ikke forventede vi ville overleve, men vi klarer os i bedste velgående.«
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.