search

Lisbeth Knudsen: Vi har slet ikke forhandlet med JP/Politiken

Det forringer Berlingske Medias muligheder for at blive solgt, at JP/Politikens direktør kalder Berlingske Medias økonomi for "problematisk". Det siger koncerndirektør Lisbeth Knudsen, der aldrig har set JP/Politiken som en mulig køber

Det forringer Berlingske Medias muligheder for at blive solgt, at JP/Politikens direktør kalder Berlingske Medias økonomi for "problematisk". Det siger koncerndirektør Lisbeth Knudsen, der aldrig har set JP/Politiken som en mulig køber

Direktørerne for to af Danmarks største aviskoncerner er kommet på kollisionskurs, efter at administrerende direktør i JP/Politiken Hus Lars Munch i går sagde, at JP/Politiken ikke er interesseret i Berlingske Media, fordi virksomheden har en "problematisk økonomi".
I dag på Mediawatch.dk (login kræver abonnement) svarer Berlingske Medias direktør, Lisbeth Knudsen, igen.

Selv om JP/Politikens Hus i offentligheden er blevet udpeget som en oplagt køber, ser det ikke sådan ud fra Pilestræde. JP/Politiken har reelt ikke været i billedet, siger Lisbeth Knudsen.

»Det er interessant at læse Lars Munchs udtalelser på baggrund af, at vi slet ikke har inviteret JP/Politikens Hus i den formelle budrunde, som vi nu er i gang med. Vi har valgt ikke at invitere JP/Politikens Hus i forbindelse med den proces, vi har nu, fordi vi mener, det har for store vanskeligheder konkurrenceretligt,« siger hun.

Hun mener, at Lars Munchs udmelding stiller Berlingske Media dårligere i en salgssituation.

»Det her ligner et taktisk forsøg på at ødelægge en salgsproces for Berlingske, som man ikke selv er deltager i. Jeg kan ikke tolke det på anden måde,« siger Lisbeth Knudsen.

Mediawatch har forelagt kritikken for adm. direktør i JP/Politikens Hus Lars Munch, men han ønsker ikke at tage diskussionen videre:

»Lisbeth Knudsens udtalelser må stå for hendes egen regning. Jeg har ikke yderligere kommentarer.«

Lisbeth Knudsen ønsker ikke at uddybe, hvor mange aktører huset nu vil i tættere dialog med for at få konkrete bud på bordet.

»Vi har lavet et kortlægning, og der er et pænt stort antal, men du får mig ikke til at sige noget konkret tal,« siger hun til Mediawatch.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen