Line Aarsland: For stor en chance at sige nej til

Line Aarsland skifter i januar fra kommunikationschef i KL til kommunikationsdirektør i Egmont, hvor hun får ansvaret for intern og ekstern kommunikation, branding og CSR. Hun ser frem til at tænke mere forretning og mindre politik

»Nogle gange får man et tilbud, som er for stor en chance at sige nej til,« siger Line Aarsland, der fra midt i januar skifter fra en stilling som kommunikationschef i KL til kommunikationsdirektør i Egmont.

Line Aarsland er uddannet journalist, men efter fire år på Politiken blev hun pressechef i Undervisningsministeriet og senere kommunikationschef i Indenrigs- og Sundhedsministeriet. I den forbindelse har hun også været Bertel Haarders personlige rådgiver, inden hun i 2011 skiftede til KL.

Dermed er det en helt ny bane, der starter i midten af januar for Line Aarsland, når hun tiltræder hos Egmont.

»Indtil videre har mit arbejde primært været centreret omkring det politiske, men mit arbejde hos Egmont bliver noget helt andet, da det er en privat, forretningsorienteret fond,« siger hun.

»Og så er det en af Nordens største mediekoncerner, der står for en række produkter af høj, journalistisk kvalitet. Det er en stor mulighed at være en del af en koncernledelse, men medier er samtidig er område, jeg brænder for. Især er det spændende at komme ind i en publicistvirksomhed i de her år, hvor tendensen er mindre papir og mere stof på digitale platforme, så der ligger en stor udfordring i, hvordan Egmont bliver ved med at udvikle sig,« siger hun.

Line Aarsland fastslår, at hun har været glad for sit arbejde i KL, men at tidspunktet er det rigtige for et skifte.

»Vi har været igennem lærerkonflikten og kommunalvalget, og nu kommer der en ny bestyrelse og dermed en ny valgperiode. Så derfor er tidspunktet ok,« siger hun.

Hvad bliver nyt for dig hos Egmont?

»Der er rigtig meget, der bliver nyt og udfordrende. CSR som forretningsområde er blandt andet nyt. Egmont har en række projekter, som gør noget godt for samfundet. Og så skal jeg til at tænke mere forretningsorienteret og internationalt, ligesom der skal være en synergi mellem Egmonts brand og alle de brands, der hører under Egmont,« siger hun.

0 Kommentarer