DR har fanget 13.000 sortseere blandt virksomheder og 16.000 almindelige sortseere de seneste måneder, hvor DR har sendt breve og er kommet på uanmeldte besøg.
DR Licens har de seneste måneder været på jagt efter virksomheder og institutioner, der ikke betaler licens. I første omgang har DR sendt breve ud til 60.000 modtagere, hvori de spørger, om det virkelig kan passe, at modtageren ikke skal betale licens.
Kampagnen har fået næsten en fjerdedel, 13.000 modtagere, til at tilmelde sig erhvervslicensen på 907 kroner om året inklusive moms. Det oplyser DR i en pressemeddelelse.
»Vi er godt tilfredse med resultatet. Det er fire år siden, at vi sidst gennemførte en stor erhvervslicenskampagne, og resultatet denne gang viser, at der er noget at komme efter. Noget af forklaringen skal nok findes i, at der hele tiden kommer nye virksomheder til, og vi vil næppe vente fire år, før vi kører en erhvervslicenskampagne igen,« udtaler Lotte Boas, kampagneleder hos DR Licens, i meddelelsen.
DR Licens har også kontaktet knap 190.000 private husstande i september og oktober. Nogle har fået breve, andre har fået et opkald eller et besøg fra DR Licens. Det har også indbragt mange nye licensbetalere.
»Det er lidt blevet en tradition, at vi sender licensbreve ud kort tid efter studiestart, fordi mange da er flyttet hjemmefra og måske ikke lige har fået sig tilmeldt licensen. Denne gang har vi fået omkring 16.000 nye tilmeldinger, efter vi har kørt kampagnen, mens nogle hundrede har understreget over for os, at de ikke har licenspligtige apparater,« siger Lotte Boas.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.