»Danmark har brug for et stærkt, privatejet, publicistisk flagskib«, siger JP/Politikens direktør Lars Munch, der altid undersøger om han kan købe Berlingske, men lige nu benægter at han er konkret i gang med at gøre det
Det er i de seneste dage igen dukket op til overfladen at Mecom overvejer at sælge Berlingske Media. Det er angiveligt storaktionærerne bag Mecom, der presser på for et frasalg af mediehuset.
En af de købere, der nævnes som mulighed, hvis Mecom sætter Berlingske Media til salg er JP/Politikens Hus.
Journalisten.dk har fanget administrerende direktør Lars Munch i hans ferie:
Er du ved at købe en avis?
»Det er Berlingske du tænker på. Der må jeg svare klart nej. Men jeg må også sige, at vi undersøger muligheden. Som vi altid gør.«
Hvilken pris vil du i givet fald købe den for?
»Det indgår i undersøgelsen.«
Men du vil gerne købe den?
»Igen, det afhænger af, hvad undersøgelsen viser. Så det kan jeg ikke sige så meget om. Vi undersøger som sagt hele tiden muligheden.«
Nu tænkte jeg egentlig også mere på, om du ville købe Berlingske ud fra et publicistisk aspekt, mere end det forretningsmæssige?
»Åh, men det har jeg udtalt mig om før. Jeg mener endda, at det var til journalisten. Jeg mener – og det har jeg hele tiden gjort – at Danmark har brug for et stærkt, privatejet, publicistisk flagskib. Som modvægt til den statsejede medievirksomhed, der breder sig over tv, radio og nu også onlinemedier. Men det er min overordnede holdning og det må jeg understrege, at det siger jeg fuldstændig uden sammenhæng til den konkrete situation.«
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.