search

Lars Munch: »Radio vil være naturligt for os«

JP/Politikens Hus vil overveje at byde ind på den nye radiokanal, som indgår i de igangværende forhandlinger om et nyt medieforlig. »Vi er i forvejen storleverandør til radionyhederne«, lyder det fra administrerende direktør Lars Munch.

JP/Politikens Hus vil overveje at byde ind på den nye radiokanal, som indgår i de igangværende forhandlinger om et nyt medieforlig. »Vi er i forvejen storleverandør til radionyhederne«, lyder det fra administrerende direktør Lars Munch.

Radionyheder produceret af JP/Politikens Hus kan blive en realitet, hvis politikerne beslutter at udbyde en ny radiokanal med 125 millioner støttekroner årligt, som flere medieordførere har foreslået. Kanalen skal være en privat konkurrent til DR og skal overtage P2's sendelicens. 

Administrerende direktør for JP/Politikens Hus Lars Munch melder sig på banen som mulig byder på den en ny radiokanal.

Kunne JP/Politiken være interesserede i at drive en ny radiokanal?

»Det vil jeg bestemt ikke afvise. Dog afhænger det naturligvis af betingelserne, som vi ikke kender endnu,« siger Lars Munch og nævner koncessionsbetingelser, krav til indhold og pris, som afgørende for, om JP/Politikens Hus vil byde på en eventuel ny radiokanal.

Han anser JP/Politikens Hus som oplagt til at drive en radiokanal.

»Vi er et indholdsbaseret hus, som i virkeligheden leverer public service for private penge hver eneste dag i vores aviser. Det ville være naturligt for os også at gøre det på radioområdet,« siger Lars Munch til Journalisten.dk. Han bemærker, at JP/Politikens Hus i forvejen leverer mange af historierne til radionyhederne.

»På nyhedsområdet er vi i forvejen storleverandør til radioområdet,« siger han.

Flere medieordførere har oplyst over for Dr.dk, at når politikerene skal forhandle medieforlig på torsdag, vil det store omdrejningspunkt være et forslag fra regeringen om at tage P2 fra DR og i stedet udbyde en ny privatdrevet radiokanal. Den nye radiokanal skal angiveligt have public serviceforpligtigelser, et årligt budget på 125 millioner kroner, ingen reklamer og være en konkurrent til P1.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen