search

Lars Munch: »Nyhedsavisen – en dyr hobby«

Administrerende direktør i JP/Politikens Hus Lars Munch tvivler på, at salget af Nyhedsavisen til Skype-millionær Morten Lund får betydning for gratisavis-markedet. I et interview med Journalisten.dk betegner han købet som »en dyr hobby«.

Administrerende direktør i JP/Politikens Hus Lars Munch tvivler på, at salget af Nyhedsavisen til Skype-millionær Morten Lund får betydning for gratisavis-markedet. I et interview med Journalisten.dk betegner han købet som »en dyr hobby«.

Gratisaviskrigen fortsætter ufortrødent i 2008. Og gårsdagens salg af 51 procent af aktierne i selskabet bag Nyhedsavisen kommer ikke til at ændre stort på situationen.

Sådan lyder vurderingen fra administrerende direktør i JP/Politikens Hus Lars Munch.

»Jeg tror ikke, det betyder alverden for markedet. Det er alene aktier, der skiftere ejere – ikke en anden avis,« siger han til Journalisten.dk.

Lars Munch understreger samtidig, at det ingen betydninger får for JP/Politikens egen gratisavis, 24timer:

»Det ændrer ikke på vores planer med 24timer. Og det er, hvad jeg har at sige.«

Han afviser samtidig den seneste tids rygtestrøm om, at JP/Politikens Hus har været interesseret i at investere i Nyhedsavisen eller indgå en form for partnerskab eller ligefrem fusionere.

»Vi har ikke nogen interesse i et samarbejde med Nyhedsavisen,« siger Lars Munch.

Den hidtidige hovedaktionær i Nyhedsavisen, Baugur Group, har dog temmelig tydeligt i den seneste tid signaleret, at man var på jagt efter nye investorer, og at man søgte bredt. Eftersom JP/Politikens Hus også sætter store summer til ved driften af gratisavisen 24timer, så kunne det være en nærliggende tanke med et partnerskab. Men Lars Munch afviser enhver spekulation og siger om eventuelle forhandlinger med Nyhedsavisen:

»Det har ikke noget på sig.«

Samtidig stiller han sig skeptisk over for en fusion eller et partnerskab:

»Det har jeg vanskeligt ved at forestille mig,« siger han.

På spørgsmålet om, hvad Skype-millionær Morten Lund kan få ud af sit køb af 51 procent af aktierne i Nyhedsavisen, og hvad han kan gøre bedre end islændingene, har Lars Munch blot følgende lakoniske kommentar:

»Det er en dyr hobby, han har kastet sig over.«

Lars Munch er i øvrigt netop udråbt som en Danmarks mest magtfulde mediemennsker. Øverst på listen er britiske David Montgomery. Herefter følger Lars Munch.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen