Onsdag går Lægemiddelstyrelsen på TikTok, fortæller styrelsens kommunikationschef Thomas Dybro Lundorf til Journalisten.
Formålet er at understøtte en oplyst debat om coronavaccinerne.
”TikTok er den hurtigst voksende sociale medieplatform herhjemme. Vi vil hellere bruge nogle ressourcer på at være på platformen og så efter et halvt år konstatere, at ’nå, det kom der ikke det vilde ud af’, end vi vil stå i den omvendte situation og konstatere, at ’det skulle vi have satset mere på’,” siger han.
Så vidt vides, er Lægemiddelstyrelsen den første danske myndighed til at begive sig ud på den kinesisk ejede platform.
Thomas Dybro Lundorf betegner det som et ‘pilotprojekt’, der skal evalueres efter et halvt år. Han vil ikke afsløre, hvordan det første TikTok-opslag fra styrelsen kommer til at se ud på platformen, der mest er kendt for korte videoopslag med dans og musik.
”Men jeg kan sige, at vi har været i meget hårde forhandlinger med Thomas Senderovitz (direktør i Lægemiddelstyrelsen) om netop dans. Det er jo en balance, når man er offentlig myndighed, mellem på den ene side at være seriøs og på den anden side tale ind i det øvrige indhold,” siger kommunikationschefen.