search

Kurt Westergaard får støtte på Facebook

En række støtte- og fanklubber for Kurt Westergaard er etableret på Facebook. Selv oprettede han sin egen Facebook-profil for en uge siden.

En række støtte- og fanklubber for Kurt Westergaard er etableret på Facebook. Selv oprettede han sin egen Facebook-profil for en uge siden.

Jyllands-Postens tegner Kurt Westergaard, der i sidste uge medvirkede i Journalisten med nye tegninger (klik her), får nu støtte fra en stribe grupper på Facebook.

Størst er klubben »Ingen undskyldninger, til Muhammed«, der foreløbig har 9.825 medlemmer. Dernæst følger »I support Danish newspaper's right to Free Speech« med 2.852 medlemmer og den personlige støtteklub: »Kurt Westergaard Support« har i alt 2.499 medlemmer.
Dertil kommer flere mindre klubber som » Støtt Kurt Westergaard og Ytringsfriheten« og The Kurt Westergaard Fanclub«.
Selv er Kurt Westergaard foreløbig ganske ny på Facebook. Han blev angiveligt medlem den 4. marts.

Kommentarer
8
Anni Løndal de Lichtenberg
10.03.08 14:36
Re: Kurt Westergaard får støtte på Facebook

Kan journalisten.dk garantere mig, at facebookprofilen under navnet "Kurt Westergaard"  med et kendt mediebillede af Westergaard er oprettet af Kurt Westergaard og ikke er en fake-profil?

 

Fremhævet af Journalisten
Anni Løndal de Lichtenberg
10.03.08 14:50
Re: Kurt Westergaard får støtte på Facebook

På profilen står, at Kurt Westergaards hometown er København og at Kurt er Christian - Catholic ?

 

Kurt Westergaard

is sleeping.
Updated last Tuesday
Networks:
Sex:
Birthday:
Hometown:
Political Views:
Religious Views:
Fremhævet af Journalisten
Jens Jørgen Madsen
13.03.08 15:20
Kurt Westergaards identitet "stjålet"

Kære Anni Løndal de Lichtenberg.

Det er nu lykkedes Journalisten.dk at komme i kontakt med Kurt Westergaard, som kan oplyse, at han IKKE har oprettet nogen profil på Facebook. Der er derimod tale om tyveri af identitet.

Læs mere her: http://www.journalisten.dk/falsk-kurt-westergaard-pa-facebook

 

Mvh

Jens Jørgen Madsen, webredaktør

Fremhævet af Journalisten
Anni Løndal de Lichtenberg
13.03.08 17:43
Re: Kurt Westergaard får støtte på Facebook

Kære Jens Jørgen Madsen,

 

Tak for oplysningen - når I skriver, at KW har oprettet en hel ny profil på facebook, så vil de naive jo tro, at så er det rigtig nok, for vi ved jo alle, at I har direkte adgang til KW.

 Godt I tjekkede - bedre sent end aldrig

Fremhævet af Journalisten
Anni Løndal de Lichtenberg
13.03.08 21:36
Re: Kurt Westergaard får støtte på Facebook

Sig´ mig en gang. Jeg synes artiklen har skiftet forfatter sådan lige pludselig??

 

Fremhævet af Journalisten
Søren Rasmussen
14.03.08 13:35
Re: Kurt Westergaard får støtte på Facebook
Det var dog en rørende omsorg, som du udviser for Kurt. Men tak for, at du fik afdækket, at hans Facebook-profil er falsk.  
Fremhævet af Journalisten
Anni Løndal de Lichtenberg
01.04.08 06:59
Re: APRILSNAR? Kurt Westergaards tegning af Wilders med en bombe

Global Arprilsnar? 

 I Jyllands-Posten :-0  så jeg, at en Hollandsk Avis har trykt en tegnning ANGIVELIGT lavet af Kurt Westergård, hvor KW har tegnet Wilders med en bombe i hovedet.

 Her er linket MED tegning til den hollandske avis

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2008/03/westergaard_tekent_wilders.html

Nogen der kan finde ud af om Kurt Westergård virkelig har tegnet den tegning - jeg tvivler!

 

 

 

 

 

 

Fremhævet af Journalisten
Søren Rasmussen
01.04.08 09:24
Re: Kurt Westergaard får støtte på Facebook

Hvis det er en aprilsnar, så er den genial, det nyheden er vandret igennem hele verdenspressen. Men TV2 Nyhederne bekræfter den:

  http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/281976:Udland--Westergaard-karikerer-Wilders

Jeg er selv noget skeptisk, idet det forekommer mig, at tegningen ikke lever op til Kurts normalt høje niveau.  

 

Fremhævet af Journalisten