Kræftens Bekæmpelse vinder pris

Ny pris for bedste brug af sociale medier går til Kræftens Bekæmpelse efter to forbrugerundersøgelser og en afstemning på seminar om sociale medier. Rettet.

Ny pris for bedste brug af sociale medier går til Kræftens Bekæmpelse efter to forbrugerundersøgelser og en afstemning på seminar om sociale medier. Rettet.

Kræftens Bekæmpelse blev i går kåret som den endelige vinder af den nystiftede Sociale Medier Prisen. Prisen bliver givet til et firma, der har gjort sig ekstraordinært godt i de sociale medier.

Det skriver Kræftens Bekæmpelse på deres hjemmeside. 

Den endelige afstemning blev foretaget på seminaret "Danskerne deler holdninger på sociale medier – Vi deler vores med dig" blev afholdt i Dansk Design Center og var arrangeret af Infomedia, Patchwork New Media og You Gov.

Sidstnævnte havde forud for afstemningen foretaget to undersøgelser af henholdsvis professionelle kommunikatørers og forbrugernes holdning til virksomheders brug af sociale medier. Her fandt man frem til finalefeltet, der udover Kræftens Bekæmpelse bestod af LEGO, DR og Matas.

Den endelige vinder blev ifølge Dansk Kommunikationsforening kåret på baggrund af en sammenvejning af forbrugernes og en afstemning blandt de 250 seminardeltagere.

Kræftens Bekæmpelse har 11 sider på Facebook. Blandt andet har kampagnesiden Støt Brysterne næsten 430.000 venner.

(Rettet 29.2 kl. 14.40: Vi havde skrevet, at 250 deltagere på seminaret havde kåret Kræftens Bekæmpelse som vinder. Som det fremgår af cancer.dk blev afstemningen foretaget af de 250 deltagere. Men selve afstemningsresultatet fremgår ikke af hjemmesiden.)  

0 Kommentarer