Kommunikationsforum satser på big data

Ny direktør vil bruge big data til at skræddersy Kommunikationsforums indhold til brugernes individuelle behov. »Det er et stort indsatsområde for os,« siger hun  
27.02.2014 · 10:10

Selv om onlinemediet Kommunikationsforum.dk primært henvender sig til kommunikatører og mediefolk mangler k-forum viden om brugerne, så sitet bliver endnu mere målrettet brugernes individuelle behov. Det siger Kommunikationsforums nye direktør Louise Grau. Hun vil bruge big data til at skaffe sig mere viden om brugerne.

»Vi kan bruge big data til at være mere målrettede og segmenterede, så alle ikke får det samme. Det er et stort indsatsområde for os, og det er superinteressant,« siger Louise Grau.

Louise Grau har i de seneste fem år været chefkonsulent hos Kommunikationsforum og leder af kursusafdelingen. Tidligere har hun arbejdet som kommunikationsrådgiver hos blandt andet RelationsPeople og Dreyer & Kvetny.

Hun overtager direktørstolen fra Timme Bisgaard Munck, der fortsætter som Kforums redaktør.

Kommunikationsforum vil lære brugernes behov bedre at kende ved for eksempel at sammenligne de 18.000 modtagere af nyhedsbrevet med, hvem der tilmelder sig Kommunikationsforums kurser og netværksarrangementer.

»Vi håber, vi får ny viden, så vi kan give vores brugere indhold, der passer endnu bedre til deres interesser. Det kan for eksempel være områder på siden, der handler om netop deres interesseområde,« siger Louise Grau.

Læsemønstre og kurser 

Kommunikationsforum har allerede sammenlignet læserne af det redaktionelle magasinstof på sitet med Kforums kursister.

»Vi har set på læsemønstre i vores magasin og sammenstillet det med køb af kurser for eksempel og fundet, at de, som også går på kurser, statistisk er væsentligt forskellige fra de andre læsere,« forklarer Louise Grau.

Kommunikationsforum blev stiftet af kommunikationsbureauet Advice A/S i 1999. I dag er Kommunikationsforum et selvstændigt aktieselskab med indtægter fra stillingsannoncer, bannerannoncer og kursusvirksomhed.

Kommentar

Seneste jobopslag

Studerende til kommunikationsenhed i europæisk topklasse

Lægemiddelstyrelsen
Ansøgningsfrist: 29.10

SoMe specialist til Skattestyrelsen

Skattestyrelsen
Ansøgningsfrist: 26.10

Ambitiøs kommunikationschef

Kalundborg Kommune
Ansøgningsfrist: 05.11

Designchef til Zetland

Zetland
Ansøgningsfrist: 10.11

Netavisen Pio søger skarp politisk journalist

Netavisen Pio
Ansøgningsfrist: 29.10

Assisterende perspektivredaktør til Børsen

Børsen
Ansøgningsfrist: 29.10

ROBOT STORYTELLERS

Grouleff Communications
Ansøgningsfrist: 25.10

Chefredaktør til Djøfbladet

DJØF
Ansøgningsfrist: 26.10

Journalist der kan lidt mere end dit fadervor

Professionshøjskolen ABSALON
Ansøgningsfrist: 22.10

Skrivende redaktionsleder til FORSKERforum

Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 31.10

To studerende søges til Dansk Journalistforbund – DJ Rettighedsmidler

Dansk Journalistforbund
Ansøgningsfrist: 29.10

Adjunkt til TV- og Medietilrettelæggelse på DMJX

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX)
Ansøgningsfrist: 29.10

Kommunikationskonsulent til Videnskabernes Selskab

Det Kgl. Danske Videnskabernes Selskab
Ansøgningsfrist: 22.10

Nye undervisere og udviklere til Center for Journalistik på SDU

SDU - Syddansk Universitet
Ansøgningsfrist: 31.10