Det ambitiøse svenske kommunikationsbureau Kreab skruer ned for offensiven i Danmark. Direktøren fyres.
For blot halvandet år siden fik Thomas Einfeldt til opgave at få Kreab til at slå igennem på det danske marked. Men projektet er slet ikke lykkedes, og nu fyres han som direktør, skriver Business.dk.
Efter skuffende resultater skrues der derfor ned for offensiven på det danske marked.
»Min opgave var at genstarte Kreab i Danmark. Jeg kom til en meget lille forretning med tre mennesker. Udviklingen gik langsommere, end den svenske ledelse ville acceptere, og jeg kunne ikke sandsynliggøre, at det ville vende lige om hjørnet. Det er jo mit ansvar, og det påtager jeg mig,« siger Thomas Einfeldt til Business.dk.
Kreab er specialiseret finansiel kommunikation og public affairs og har kontorer i ni lande. Virksomheden beskæftiger mere end 150 medarbejdere og omsatte sidste år for 247 mio. svenske kroner, hvoraf kun 12 endte på bundlinjen.
Det danske afdeling reduceres med tre medarbejdere og består fremover af fem ansatte.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.