Kampagner til bekæmpelse af henholdsvis hudallergi og mangler på byggepladsen fik årets kom'pris09 for god og effektiv kommunikation.
Det er Dansk Kommunikationsforening, der for 10. gang kårer de bedste kommunikatører. Prisen uddeles inden for henholdsvis lokal/regional og landsdækkende kommunikation.
I første kategori blev vinderen projektet "færre fjel og manglr" (ja, det staves på den måde), hvor øget kommunikation mellem sjakbajserne på et stort renoveringsprojekt for Lejerbo i Kolding har skabt et fald i fejl og mangler på 80 procent og en besparelse på 5,6 millioner kroner.
"Projekt 'færre fjel og manglr' har vist en fantastisk effekt og er helt i tråd med kommunikationsforeningens mantra, at kommunikation betaler sig. Her kan man måle kommunikationen direkte på bundlinjen, og hvis man overfører det til landsplan, så er der tale om milliarder," sagde dommerkomiteens formand Anker Brink Lund om projektet.
Vinder-projektet i den landsdækkende kategori er "Hudallergi – en partner for livet", skabt af Miljøstyrelsen og Miljøministeriet med hjælp af bureauet Tejlmann og Co. Formålet var at få 13-16 årige piger til at bruge mindre parfume og hårfarvning, og det skete gennem et interaktivt website, der havde stor succes.
"Det er en målgruppe, som alle vil i kontakt med. Der er masser af støj på linjen, og de unge piger sidder ikke derude og venter på Miljøstyrelsens bekymrede budskab. Samtidig er kampagnen oppe imod en enorm reklameindsats fra kosmetikbranchen. Så med et lille budget er det faktisk lykkedes at skabe opmærksomhed om et meget alvorligt emne," lød Anker Brink Lunds ord om projektet.
Vinderne blev kåret mandag på kom-dag'09 blandt i alt seks indstillede projekter.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.