search

Kommentator: Egmont har musklerne til at købe op

Tidligere i år købte Egmont hele det norske TV 2. Og samtidig leverede mediekoncernen det bedste resultat i virksomhedens historie. Det får nu erhvervskommentator til at vurdere, at Egmont er klar til yderligere opkøbsjagt i Danmark og resten af Skandinavien.

Tidligere i år købte Egmont hele det norske TV 2. Og samtidig leverede mediekoncernen det bedste resultat i virksomhedens historie. Det får nu erhvervskommentator til at vurdere, at Egmont er klar til yderligere opkøbsjagt i Danmark og resten af Skandinavien.

2,1 milliarder norske kroner. Så meget smed Egmont på bordet i starten af 2012 for at få fingre i hele norsk TV 2. Umiddelbart et voldsomt stort beløb. Men en smal sag for et medieselskab, som endnu en gang har sat rekord – regnskabsmæssigt.

Og meget tyder på, at opkøbsjagten langt fra er slut. Det vurderer erhvervskommentator fra Business.dk, Jens Chr. Hansen, der peger på, at Egmonts topchef Steffen Kragh har gjort det så godt, at medieselskabet sagtens kan gå i gang med de næste opkøb:

»Han (Steffen Krag, red.) har musklerne til at købe op i Danmark og konsolidere yderligere i Norden,« siger Jens Chr. Hansen i et video-interview med Business.dk og peger på, at TV 2 i Danmark på et eller andet tidspunkt skal sættes til salg og derfor kan komme i spil. Men samtidig er der også en omstrukturering på vej på aviserne og landets magasiner. 

»Og jeg vil da tro, at Egmont vil spille en væsentlig rolle. De har sådan set opkøbskasse.«

Jens Chr. Hansen peger videre på, at Steffen Kragh er en af de mest oversete og ukendte topchefer blandt de danske medievirksomheder.

»Han har været god til at drive virksomheden, omkostningerne er ikke for store, indtægterne har de formået at banke i vejret. Så det er lidt en succeshistorie,« siger han. 

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen