search

Køge TV lukket efter Sass-historie

Lokalstationen Køge TV blev begæret konkurs efter at have bragt historien om Socialdemokraternes topfigur Henrik Sass Larsen og de ulovlige piller. Hævn­aktion, siger den tidligere ejer. Tilfældigt, siger socialdemokraten, der begærede konkursen.

Lokalstationen Køge TV blev begæret konkurs efter at have bragt historien om Socialdemokraternes topfigur Henrik Sass Larsen og de ulovlige piller. Hævn­aktion, siger den tidligere ejer. Tilfældigt, siger socialdemokraten, der begærede konkursen.

LOKALT. Historien, der væltede Henrik Sass Larsen, startede på det lille kommercielt-drevne Køge TV. Et lokalt medie, der har været fedtet mere end normalt ind i sagens kerne – og muligvis måtte lade livet på grund af indblandingen.

Den 30. marts skriver Køge TV på stationens hjemmeside, at Henrik Sass Larsen og hans ven og daværende partiformand for Socialdemokraterne i Køge, Tommy Kamp, ifølge anonyme kilder havde købt ulovlige piller. Dagen efter står en navngiven cafeejer frem i Dagbladet Køge og fortæller, at han har bestukket Tommy Kamp. Derfra stiger de landsdækkende medier på, og anklagerne er veldokumenterede.

Køge TV fortsætter også med at bringe historierne videre, og kort efter bliver produktionsselskabet bag Køge TV begæret konkurs.

Konkursbegæringen kommer fra det Socialdemokratiske byrådsmedlem Calle Christensen, der kender Tommy Kamp og Henrik Sass Larsen. Det er ingen tilfældighed, mener den nu forhenværende ejer af Køge TV, Nils Gisli:
»Det sker, fordi Socialdemokratiet vil have sat en stopper for mig og underminere de historier, jeg laver. Jeg havde skyldt ham de penge i lang tid, så jeg ser det som en form for hævnaktion, at begæringen kommer der,« siger Nils Gisli.

Gisli er ikke selv helt udenforstående i sagen. Han sidder selv i byrådet i Køge som løsgænger. Indtil efteråret 2010 var han en del af den socialdemokratiske gruppe, men parterne ragede uklar, og siden har Nils Gisli luftet sin utilfredshed med gruppen flere gange. På grund af den forhistorie mener Calle Christensen, at det rent faktisk var Nils Gisli, der lavede en hævnaktion ved at bringe historien om pillerne.

»Den historie gik under bæltestedet. Som presse skal man selvfølgelig bringe væsentlige nyheder, men man skal ikke gå videre med historier, som ikke passer,« siger Calle Christensen, der afviser, at konkursbegæringen har noget med historien at gøre:

»For det første kendte byrådsgruppen ikke noget til begæringen. For det andet var det en ren tilfældighed, at sagen kom der. Produktionsselskabet skyldte mig et trecifret tusindbeløb for ubetalt husleje, og jeg havde bedt min advokat om at forberede sagen flere måneder før.«

Nils Gisli blev erklæret konkurs og overdrog Køge TV til en forening, der i dag kører stationen videre på frivillig basis. Henrik Sass Larsen sagde kort efter Køge TV's historie, at han ville indbringe stationen for Pressenævnet på grund af pille-historien. Det er ikke sket endnu. En måned efter den første historie om de ulovlige piller satte Køge TV navn på sin kilde, der viste sig at være den samme cafeejer, der stod frem i Dagbladet Køge og påstod at have bestukket Tommy Kamp.

Kommentarer
1
Sara Høyrup
08.08.19 21:57
Så er det jo godt, at man altid kan få konen ansat som spindoktor i det generøse catalanske nationalistsystem og anonymt rose hendes meritter uden at give sig til kende som inhabil. Se Tarragona.dk på Facebook og Martin Tønners dovne og fidele artikel i dagens Berlingske om Gislis hustru Helle Kettner, der kalder sig journalist og har haft held til at bilde sin egen mor ind, at det er livsfarligt at stille op som separatistpolitiker i Spanien.
Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen