Region Hovedstaden har søsat en ny kampagne, som skal ’minde borgerne om, hvornår det er relevant at ringe til Akuttelefonen 1813’.
Ifølge regionen er 300.000 opkald årligt nemlig slet ikke akutte.
Jonas Egebart, direktør i Region Hovedstadens Akutberedskab, erkender over for DR, at kampagnen dermed udstikker en ny kommunikationskurs for 1813. Som flere har gjort opmærksom på, bl.a. på Twitter, lød det tidligere fra regionen, at ’ingen spørgsmål er for store eller for små’ til 1813.
Ifølge Jonas Egebart havde den kampagne, som er fra 2014, til formål at gøre borgerne opmærksom på, at 1813-Akuttelefonen fandtes. Men nu skaber de mange opkald til 1813 altså ventetid.
”Vi synes ikke, at der er nogen, der har gjort noget forkert. Vi kan bare konstatere, at vi ikke har været gode nok til at kommunikere om den situation, vi står i nu,” siger Jonas Egebart til DR.
Ifølge Region Hovedstaden er den primære målgruppe for kampagnen borgere på 20-40 år. Den består af en kampagnefilm og en række digitale annoncer.