search

Kampagne for kærlighed i medierne

Du skal skrive en positiv historie, hver gang du skriver en negativ! Det budskab har en tidligere reklamemand af egen lomme betalt 130.000 kroner for at få bragt ud til 13.500 medlemmer af Dansk Journalistforbund.

Du skal skrive en positiv historie, hver gang du skriver en negativ! Det budskab har en tidligere reklamemand af egen lomme betalt 130.000 kroner for at få bragt ud til 13.500 medlemmer af Dansk Journalistforbund.

Jan Thygesen Poulsen ved godt selv, at det lyder lidt vanvittigt, at han skulle få danske journalister og medier til at vende op og ned på deres prioriteringer.
På den anden side set har han tidligere stillet sig i spidsen for projekter, der på papiret virkede vanvittige.

I 1999 startede han Latterklubben, og allerede året efter kom Latterens Verdensdag med tusindvis af grinende mennesker på Rådhuspladsen i Guiness Book of Records som den største gruppe af danskere, der nogensinde har leet samtidig, uden grund.
»Jeg ønsker, at Danmark skal være et land, hvor vi tør åbne ind til hjertet. Og for at realisere den drøm skal jeg have fat i jer journalister. Det er nemlig jer, der bestemmer, siger Jan Thygesen Poulsen.

Jan Thygesen Poulsen har betalt 130.000 kroner af egen lomme for layout, tryk, foliering og distribution af det indstik, der nu bliver bragt ud med Journalisten.
Indstikket skal få mediefolket til at stille spørgsmålstegn ved, hvordan vi udøver vores selvbestaltede rolle som vagthund.
»Jeg gør det for mine egne penge ved at optage lån i min lejlighed,« siger han.
Som et led i kampagnen indleder Jan Thygesen Poulsen og hans baggrundsgruppe i dag en kampagneuge, hvor man tæller henholdsvis positive og negative historier i en række udvalgte medier.

Du kan læse mere om projektet og se avisen 'Hjertet ind i medierne' her.

Det nummer af Journalisten, som bliver offentliggjort i dag, indeholder et interview med Jan Thygesen Poulsen.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen