search

Kæmperne kan endnu

Jeg er ofte blevet skudt i skoene, at jeg har været for hurtigt ude til at dømme de gamle massemedier ude. Og jeg erkender, at det er rigtigt: De er ikke ude endnu. Slet ikke.

Jeg er ofte blevet skudt i skoene, at jeg har været for hurtigt ude til at dømme de gamle massemedier ude. Og jeg erkender, at det er rigtigt: De er ikke ude endnu. Slet ikke.

Det viser den seneste udvikling fra USA, hvor nogle af de store mediegiganter på printsiden er begyndt at gøre meget mere ud af deres online satsning med sociale værktøjer, podcasts, web-tv og andre af de nymodens ting, der normalt får en god journalist til at rynke næse og vende sig bort i afsky.

De første resultater viser, at når først giganterne rykker på sig, blæser de stort set alle de nye rene webtjenester ud af vandet. For der er virkelig muskler bag. Og det kan ses, føles og mærkes.

Men bid mærke i, at de kun kvaser alle de nye, fordi de selv tager fat i de nye værktøjer og gør dem til sine egne. De vinder altså ikke ved at gøre alting, som de gjorde i går. Deri ligger lektionen: Tilpas jer udviklingen og brug de redskaber, som jeres kunder – brugerne, læserne, lytterne og seerne – bruger, og jeres fremtid kan se endog meget lys ud. Lad være og…tjah.

Så der er masser af grund til at klø på. Folk vil stadig gerne de store massemedier – på de rigtige præmisser.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen