Jyskebank.tv bliver primært set af kunderne

Jyskebank.tv har 119.000 seere om måneden, men langt de fleste er allerede kunder i banken.

Jyskebank.tv har 119.000 seere om måneden, men langt de fleste er allerede kunder i banken.

Det er nu godt et år siden, at Jyske Bank lancerede sin tv-kanal af næsten samme navn. De sender journalistisk tv fra finansverdenen på nettet, og det gør de med rimelig succes.

En undersøgelse foretaget af den tidligere direktør for FDIM Jon Lund viser, at Jyskebank.tv havde 119.000 besøgende i september måned, skriver Markedsføring.dk.

"Det er en fantastisk spændende case på, hvordan en virksomhed, der traditionelt overhovedet ikke har noget med medier at gøre, kan etablere sig selv som fuldtonet tv-station, komplet med studie-værter, breaking news og dybdegående interviews," siger Jon Lund ifølge Markedsføring.dk

Jon Lund siger, at besøgstallet har ligget meget stabilt omkring de 100.000 i lang tid. Det skylder ifølge ham, at cirka 90 procent af de besøgende kommer ind via links fra Jyske Banks netbank og dermed allerede er kunder i banken.

Da tv-stationen stadig var nystartet, kiggede Journalisten.dk's web-tv forbi. Her kan du se reportagen.

0 Kommentarer