På en tragisk baggrund har Jyllands-Postens web-tv brudt en magisk grænse med 1 million viste tv-klip på en uge.
Jordskælvet og den efterfølgende tsunami i Japan skaber rædsel og fascination for mediebrugere overalt i verden. Og det er ikke mindst video-optagelser at de ufattelige vandmasser, der rydder alt på deres vej, som hitter.
Det mærker man på Jyllands-Postens web-tv, hvor man i den forgangne uge rundede en million viste tv-klip på en uge, hvilket er 43 procent over den hidtidige rekord på 744.000.
»Seerrekorden kommer selvfølgelig på en meget tragisk baggrund. Men samtidig er begivenheden et godt eksempel på, hvor meget online video kan bidrage med i nyhedsdækningen. Her siger billeder bare 1.000 gange mere end ord. Billederne af tsunami-bølgen står knivskarpt i hukommelsen, når man har set dem,« siger Jacob Bendixen Andersen, fagredaktør for web-tv hos Jyllands-Posten i en presseudsendelse.
Den største tsunami-dag på JP var fredag, hvor sitets videoer blev afspillet i alt 271.000 gange, hvilket er 100.000 mere end den hidtidige rekord, oplyser Jyllands-Posten.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.