Levende billeder er nettets hurtigst voksende medie. Og flere danske dagblade tror nu på, at de kan få en forretning ud af det.
Det er blot tre år siden, at Google så mulighederne og gik ind og købte videotjenesten YouTube. Siden er der kommet masser af levende billeder på nettet, og meget tyder nu på, at selv danske medier kan tjene penge på web-tv.
Både Ekstra Bladet og JP tilkendegiver således over for Business i dag, at der er udsigt til en fornuftig forretning.
"Fra at være hovedsageligt et journalistik projekt bliver det mere og mere kommercielt bydende, at web-TV også tjener penge. Vi skal i langt højere grad have kommercialiseret vores øjne, som vi har mange af. 2,2 millioner viste klip sidste måned. I 2010 kan der være en fornuftig økonomi i det," siger Jesper Hansen, kommerciel chef hos JP til Berlingske Business.
Og samme optimistiske toner lyder der fra EB, der alene i sidste uge havde 1,5 millioner web-tv-visninger.
"Det er en investeringsforretning, som gerne skulle give sorte tal inden for tre år," siger chefredaktør Poul Madsen til avisen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.