JP lancerer sponsorradio

Den nye JP Radio bliver fri for reklamespots. Virksomheder skal til gengæld finansiere radioen, som går i luften 3. september.

Den nye JP Radio bliver fri for reklamespots. Virksomheder skal til gengæld finansiere radioen, som går i luften 3. september.

Erhvervsstof. Det bliver den røde tråd hos JP Radio. Allerede nu er de første prøveudsendelser tilgængelige. Direktør for JP Medier er ikke nervøs for, at JP Radio kommer til at lide samme skæbne som andre kommercielle radiostationer, som for eksempel TV 2 Radio.

»Vi differentierer os meget fra tidligere radiosatsninger. Vi har skrottet musikken og satser på en helt anden målgruppe. Vi vil have fat på de erhvervsinteresserede lyttere ved blandt andet at sende magasinprogrammer om erhvervsstof og politik,« forklarer Jens Nicolaisen.

Radioen vil fra 3. september sende mandag-fredag kl. 06-18 på FM og døgnet rundt på nettet. JP Radio vil ligesom TV 2 News blive finansieret af sponsorer.

»På it-området vil det for eksempel være oplagt at blive sponseret af en it-virksomhed. Vi har sponsorpakker i stedet for reklamespots,« siger Jens Nicolaisen.

Trods sponseringen afviser Jens Nicolaisen, at virksomhederne får indflydelse på indholdet af programmerne.

»Jeg kan forsikre alle om, at der er total vandtætte skodder mellem sponsorerne og redaktionen,« siger Jens Nicolaisen.

Alle lokalradioer kan efter aftale kvit og frit nedtage signaler fra JP Radio.

0 Kommentarer