Der skal i alt ansættes 20 medarbejdere til Jyllands-Postens nye digitale erhvervsmedie Finans. Det fremgår af en pressemeddelelse, som JP/Politikens Hus har sendt ud her til morgen:
”Finans er et opgør med de gamle erhvervsmediers tradition for at gemme den bedste journalistik til morgendagens avis. Finans har deadline døgnet rundt og serverer historierne med den trykte avis' dybde og refleksion, når de er der,” står der i pressemeddelelsen, hvor der også står, at Finans sælges i abonnement suppleret af en "skarp, gratis nyhedssektion".
Som Journalisten kunne fortælle i fredags, bliver journalist Nicolai Raastrup en del af ledelsen på det nye medie, som han ifølge pressemeddelelsen skal styre sammen med Morten Bundgaard og chefredaktør Steen Rosenbak. Sammen med 20 nye medarbejdere og den hidtidige erhvervsredaktion på Jyllands-Posten skal de få det nye medie op at stå, så det kan udkomme første gang i oktober.
I pressemeddelelsen skriver administrerende direktør for JP Politikens Hus Stig Ørskov, at udviklingen i erhvervsjournalistikken ikke er fulgt med læsernes behov indtil nu:
"Læsernes viden, indsigt og medieforbrug har over de senere år udviklet sig hurtigere end de danske erhvervsmedier. Dansk erhvervsliv efterspørger et digitalt erhvervsmedie, der for alvor matcher og udfordrer læserne – hele døgnet. Derfor lancerer vi nu Finans,” skriver Stig Ørskov.
Han suppleres af chefredaktør Steen Rosenbak, der sætter ambitionsniveauet for det nye medie højt:
”Vores ambition er at revolutionere dansk erhvervsjournalistik. Intet mindre."
Artiklen opdateres
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.