search

Journaliststuderende i kondom-offensiv

Kredsen af Journaliststuderende uddeler 500 kondomer med DJ-logo og påskriften "Kom i KaJ - så er du sikker" (opdateret 14:17)

Kredsen af Journaliststuderende uddeler 500 kondomer med DJ-logo og påskriften "Kom i KaJ – så er du sikker" (opdateret 14:17)

»Det handler om at gøre det mere spændende at være en del af en fagforening og komme medlemmerne i møde på en sjov måde.«
Sådan beskriver næstformand i Kredsen af Journaliststuderende, Frank Ramussen, KaJs seneste påhit: Produktionen af 500 kondomer med DJ-logo og sloganet "Kom i KaJ – så er du sikker".
Ifølge Frank Rasmussen fik KaJ lavet kondomerne for at peppe generalforsamlingen i KaJ op.

Hvad er reaktionen? Kan I score nye medlemmer med kondomer?

»Nej, vi har ikke scoret nye medlemmer,« siger Frank Rasmussen med et grin og forklarer, at  organisationsgraden i forvejen er meget høj.
KaJ er en selvstændig gruppe under Dansk Journalistforbund og repræsenterer de studerende på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Ud af Journalisthøjskolens godt 1.000 studerende er cirka 900 medlemmer af KaJ. På Mediehøjskolen er cirka 100 studerende på TV- og medietilrettelæggeruddannelsen medlemmer.

Journalisten skrev sidste år, at pressekortet var den vigtigste grund til at studerende blev medlemer af DJ. Knap hver tredje pegede i en undersøgelse på pressekortet, som den vigtigste grund til DJ-medlemskab. Herefter fremhævede hver fjerde af de adspurgte, at de meldte sig ind, fordi Dansk Journalistforbund arbejder for deres rettigheder på journaliststudiet og i praktikperioden.

Frank Ramussen siger, at han godt kan forstå, hvis nogen synes, at initiativet virker lidt for poppet.
»Men hvis man vil bryde gennem den tørre faglige mur, må man gøre noget for at skabe opmærksomhed,« forklarer han.
KaJ har også sat sit logo på kuglepenne og nøglesnore – de såkaldte keyhangers. Kondomerne har holdbarhed til september 2015.

Formand for de journaliststuderende i Odense, Simone Martedal Skov fra KaJO, siger at
KaJOs bestyrelse også har haft kondomer inde i sine PR-overvejelser.
»I forbindelse med rusturen kunne det for eksempel være en skæg gimmick med kondomer. I bestyrelsen syntes nogle det var en god idé, andre syntes det var knap så godt. Så vi valgte noget, alle var med på, nemlig et sæt spilledragter med KaJO-logo til et helt fodboldhold,« siger hun.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen