Journalistisk satsning på Jubii

Internetportalen Jubii slår nu strategien helt om. Nuværende indhold skrottes, og fem nye redaktionelle virksomheder oprettes. Det skriver Business.dk.

Internetportalen Jubii slår nu strategien helt om. Nuværende indhold skrottes, og fem nye redaktionelle virksomheder oprettes. Det skriver Business.dk.

Det skal være slut med det hav af udenoms-aktiviteter og eksterne indholdsproducenter, der har præget Jubii de seneste år.

Ikke mere drengerøvsstof fra M!, ikke mere rejsestof fra JP/Politiken og slut med månedens forsidehest fra ridemagasinet Equipage. Jubii skal fokusere på søgefunktionen samt en række journalistiske satsninger, fortæller administrerende direktør Peter Lundsgaard til Business.dk.

I alt planlægger Jubii at operere med fem undersider. Kvindesitet Amine.dk er allerede lanceret, og foran venter blandt andet et tilsvarende site for mænd samt et gossip-site.

Hvert site er en selvstændig virksomhed med redaktionelle medarbejdere, og Jubii får ikke nogen ejerandel i virksomhederne. Til gengæld er samarbejdet eksklusivt, og Jubii sørger for trafik og annoncer.

0 Kommentarer