search

Journalister på luksusrejse til under halv pris

Rejseselskab sender journalister og deres ægtefæller på drømmerejse med kæmpe rabat. Journalisterne fylder de ledige sæder op i flyet, og Bravo Tours forventer, at de skriver om turen til De Vestindiske Øer (rettet)

Rejseselskab sender journalister og deres ægtefæller på drømmerejse med kæmpe rabat. Journalisterne fylder de ledige sæder op i flyet, og Bravo Tours forventer, at de skriver om turen til De Vestindiske Øer (rettet)
Onsdag satte seks journalister sig ind i en flyver med kurs mod De Dansk Vestindiske Øer. De havde taget imod et tilbud fra Bravo Tours om at komme af sted på 14 dages firestjernet ferie for kun 5.000 kroner. Normalprisen er knap 12.500 kroner.

Bravo Tours' informationschef, Bent Bernardi Sørensen, havde inviteret journalisterne via sit eget netværk. Den store rabat kunne Bravo Tours give, fordi der ofte er mange ledige flysæder op til jul.

»Vi havde forudset, at det kunne blive et problem at sælge alle sæderne, og journalisterne spørger ofte,om de kan komme af sted sammen med deres ægtefælle,« forklarer Bent Bernardi Sørensen.

Han forventer, at journalisterne vil benytte lejligheden til at skrive nogle artikler om destinationen.

»De laver enten almindelig rejsereportage eller finder en dansk vinkel, fordi det jo netop er De Dansk Vestindiske Øer.«

Hvor meget betyder det, at journalisterne skriver om rejsen?

»Det betyder meget. Ligesom det betyder meget for Peter Aalbæk, at der kommer journalister ind og anmelder Zentropas film. Hvis omtalen er negativ, kan vi rette ind og forbedre, og hvis omtalen er positiv, er det en god reklame.«

På turen skal journalisterne bo direkte ved bounty-strand på det firestjernede Hotel Divi Carina Bay. Bent Bernardi Sørensen siger, at Bravo Tours taber pengene på turen. Men mindre, end hvis sæderne stod tomme.

Rettelse. I en tidligere version fremgik det, at Bravo Tours forventede, at journailsterne skrev positivt om turen. Rejseselskabets forventning er, at journalisterne skriver om turen.

Kommentarer
5
Ulrik Baltzer
07.12.12 11:30
En journalistisk stramning

Jakob Albrecht skriver: "Bravo Tours forventer, at de skriver positivt om turen til De Vestindiske Øer". 

Men det er jo ikke det, Bent Bernardi Sørensen siger. Han siger tværtimod:

"Hvis omtalen er negativ, kan vi rette ind og forbedre, og hvis omtalen er positiv er det en god reklame". Det må jo betyde, han bare forventer, at de skriver et eller andet - ikke nødvendigvis positivt :-)

Fremhævet af Journalisten
Jakob Albrecht
07.12.12 11:50
Re: En journalistisk stramning

Hej Ulrik

Du har ret. Det er rettet nu.

mvh jakob Albrecht, journalisten.dk

Fremhævet af Journalisten
Kim Ravn-Mortensen
07.12.12 15:21
Re: Journalister på luksusrejse til under halv pris

Er dette en nyhed? - og i givet fald; Hvori består det nye?

Fremhævet af Journalisten
Henrik Hansen
08.12.12 11:12
Re: Journalister på luksusrejse til under halv pris
Er der en faggruppe der er kendt for sin høje troværdighed, er det journalisterne. Så selvfølgelig husker de at selvangive de skattemæssige konsekvenser af, at de har fået en rejse til under halv pris i forbindelse med deres arbejde. For alt andet ville jo være uanstændigt, og de medier de er ansat af vil selv være nødt til at gå ud og oplyse skattevæsenet om det.
Fremhævet af Journalisten
Erik Sejer Rasmussen
04.09.14 09:34
Det er da ret nedern, at du
Det er da ret nedern, at du må korrigere din i forvejen ret negative vinkel på Bravo Tours tilbud til journalister og deres ledsager tur til Vest Indien. Burde du ikke lige give dig selv et par uger i din gamle praktik/elev plads for at få på plads, hvordan man bærer sig ad. Du bærer dig skid ad ved at skrive udands om at Bravo Tours bærer sig skidt og partisk/uhæderligt ad.
Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen