search

Journalister læser da ikke blogs

Svenske erhvervsjournalister læser ikke blogs, viser en

Svenske erhvervsjournalister læser ikke blogs, viser en dugfrisk undersøgelse.

Ikke fordi de ikke tror, der er noget at hente – det tror mange af dem nemlig – men der er åbenbart en barriere et eller andet sted.

Jeg er sikker på, at mange danske erhvervsjournalister heller ikke læser blogs – og jeg tror,at vi godt kan stryge "erhverv" i den sætning. Jeg møder masser af journalister, som er meget skeptiske over for blogs. "Man kan jo ikke stole på, hvad man læser på nettet," og "hvem pokker har tid til den slags," lyder to af de mest anvendte begrundelser.

Jeg forstår ikke, at man kan lade være.

Jeg fandt for eksempel den nævnte undersøgelse, fordi jeg læser Media Culpa – skrevet af den svenske PR-mand Hans Kullin. Han læser blandt meget andet bloggen "Företag, ansvar och media," hvor Maria Grafström og Karolina Windell fortæller om deres forskning. Og det er smart – for så slipper jeg for at læse deres blog til hverdag.

Nu fandt jeg så også ad den vej ud af, at den femte internationale kongres "on Communications and Mass Media," finder sted i disse dage i Athen. Det er så til gengæld svært at finde opdaterede oplsyninger om den konference. Jeg fandt kun et foreløbigt program mm.

Jeg må jo tilstå, at jeg har levet udmærket i komplet uvidenhed om de fire foregående konferencer.  Men alligevel – blogs er mageløse. Ikke sandt.

 

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen