Journalisten samarbejder

Sammen med fem andre fagblade tilbyder JOURNALISTEN nu, at annoncørerne kan annoncere i alle seks blade til én fast pris. De fem andre blade er Civiløkonomen, DJØFbladet, Lederne, Magisterbladet og Sælgeren. De seks blade har i alt et oplag på 212.000 og 419.000 læsere.

"Tilsammen rammer de seks fagblade flere potentielle kunder end for eksempel Børsen og ErhvervsBladet," siger Kristian Lautrup-Nielsen, direktør i DG Media, der står bag både ide og annoncesalg.

Han fremhæver, at alle bladene er kendt for at være seriøse, at have et gennemarbejdet design, og at læserne gemmer bladene og bruger længere tid på at læse deres fagblad end på at læse avisen.

Kristian Lautrup-Nielsen kalder "seks-annoncer-i-seks-blade" for B2I, hvilket står for Business-to-Indkøbere. Han regner med at få fat i nogle af de kunder, DG-Media ikke tidligere har haft særligt godt fat i. Det kunne for eksempel være inden for computere, telekommunikation og flyselskaber.

DG Media er nu blandt landets største annoncebureauer og sælger annoncer for 36 fagblade med i alt 331 udgivelser om året.

DG Media sælger kun tekstsideannoncer for JOURNALISTEN. Pressekontakten, annoncer fra Journalistforbundet og stillingsannoncer står JOURNALISTENs bladsekretær, Christine Møller, for.

DG Media har i det første halve år solgt annoncer for JOURNALISTEN til 334.986 kroner, hvilket er en fordobling i forhold til samme periode sidste år. Stillingsannoncerne har i årets første halve år indbragt 360.267 kroner, hvilket er en halvering i forhold til samme tid sidste år.

0 Kommentarer