Journalisten omlægger sin distribution

Bladet skal lande sikrere hos flere medlemmer. Derfor prøver vi noget nyt i 2018. Du får dit næste blad på søndag. Læs her, hvad du gør, hvis det svigter
02.02.2018 · 11:58

Journalisten har i 2017 fået flere henvendelser om manglende levering af bladet, end vi plejer. Derfor har vi brugt efteråret på at gennemgå mulighederne og finde en løsning, der skal give sikrere levering. Og tilmed kortere tid fra deadline til levering.

I bør modtage næste nummer af Journalisten på søndag den 4. februar.

Hvis det svigter, har vi oprettet en digital hotline, hvor I via en formular orienterer distributionsselskabet direkte. De vil så efterlevere magasinet og undersøge og udbedre fejlen.

Du finder linket til reklamation på Journalisten.dk – klik på ”Distribution”.

Og det er friskere varer, I modtager. Vi sendte bladet til tryk onsdag middag. I får det søndag morgen.

Bladet bliver desuden lagt op online mandag efter udgivelse. Det vil sige mandag den 5. februar.

Kommentar

04/02/2018 - 13:20

Peter Bruun

Formularen virker ikke, men jeg har i hvert fald ikke modtaget bladet!

04/02/2018 - 17:06

Helge T. Andreassen


Jeg har ikke modtaget Journalisten. Har udfyldt formularen, men kan ikke sende den

04/02/2018 - 17:27

Øjvind Hesselager

Kære Peter og Helge

Tak. Jeg har modtaget jeres reklamationer og går videre med dem. Formularen virkede i fredags ... Testede den før jeg gik hjem. Men jeg ser på den i morgen mandag. I modtager bladet med posten.

Kh Øjvind

05/02/2018 - 09:33

Michael Kjærgård

Når man vil sende formularen får man at vide der mangler et svar. Det gør der ikke. En meget snedig måde at sikre sig mod reklamationer.

05/02/2018 - 10:20

Øjvind Hesselager

Kære Michael

Tak!

Jeg har testet, den virker hos mig. Vi har modtaget cirka 10-12 reklamationer i weekenden. Men der er to andre her i sporet, der har påpeget fejl. Jeg giver det videre.

Mvh

05/02/2018 - 12:44

Tommy Kaas

Tak for skiftet til ny distributør. Efter i flere omgange slet ikke at have fået blade, oplevede vi nu igen at få to eksemplarer afleveret i postkassen - til tiden. Det er godt nok længe siden, det er sket sidst.

05/02/2018 - 12:56

Øjvind Hesselager

Kære Tommy

Det er jeg så glad for at høre. Og hvis I vil nøjes med et blad, så kan I afmelde på Mit DJ.

Mvh

05/02/2018 - 19:25

Luci Smith

Desværre var mit eksemplar af Journalisten klistret til i et af hjørnerne.Spildt sodavand eller noget i den stil. Kommer ind på Gl Strand og henter et rent eksemplar.

05/02/2018 - 21:31

Øjvind Hesselager

Hej

Du kan også reklamere via linket øverst på denne side.

Mvh

06/02/2018 - 08:42

Malene Fenger-Grøndahl

Jeg har ikke modtaget bladet endnu, selv om jeg indsendte formularen søndag aften. Jeg modtog godt nok også de seneste ca. 6-7 blade med stor forsinkelse og efter mange rykkere, så det er ikke blevet værre... Men det ville nu være dejligt, hvis skiftet til ny distributør betyder, at jeg kan regne med at modtage mit fagblad i postkassen uden hver gang at skulle kæmpe en lang kamp for det :-)

06/02/2018 - 08:45

Øjvind Hesselager

Kære Malene

Godt du har reklameret via formularen. Jeg vil tro, det tager mere end en hverdag før de rykker ud. Men du skal have dit blad. Og hvis det ikke kommer snart, så skriv til mig.

Mvh Øjvind

06/02/2018 - 11:26

Lars Skov

Kære Journalisten.
Bladet kom sammen med min Søndagspolitiken. Avisen var knastør, men Journalisten var våd - ikke bare våd, men gennemblødt, så selv en konservator ville have vanskeligheder med at få den skilt ad. Distributøren var i bil.
Jeg har klaget via formularen. mvh Lars skov

06/02/2018 - 12:21

Kære Lars

Det er jeg ked af, men super godt, at du har reklameret. Mvh Øjvind

06/02/2018 - 13:44

Klaus Wendelboe

Kære Øjvind - vi fik Sygeplejersken i weekenden ;-) men ikke Journalisten ..måske er den dukket op i dag? Det finder jeg ud af når jeg kommer hjem. Eller også leder posten stadig efter min postkasse? Jeg bor ude gennem en skov, nede ad en markvej - på Viborgkanten. Det kunne være i skal indgå et strategisk udgiversamarbejde med Dansk Sygeplejeråd.. ;-)

06/02/2018 - 13:55

Øjvind Hesselager

Kære Klaus

Tak. Øv. Skriv er reklamation via linket øverst på siden her. KH

09/02/2018 - 14:03

Malene Fenger-Grøndahl

Hej
stadig ingen Journalisten i min postkasse. Hvor længe mon man skal regne med at vente, når man har reklameret (søndag aften)?

09/02/2018 - 14:10

Øjvind Hesselager

Kære Malene

Det er et godt spørgsmål. Jeg finder et svar.

Mvh

09/02/2018 - 14:23

Øjvind Hesselager

Kære Malene

Jeg har talt med distributøren Bladkompagniet, der er på sagen.

Mvh

10/02/2018 - 08:55

Øjvind Hesselager

Kære Malene - og andre der ikke fik bladet

Tak fordi du rykkede mig.

Jeg tjekkede derpå op på de ialt små 50 reklamationer, der har været på distributionen af de cirka 18.000 blade. De bliver efterleveret denne weekend.

Det er for sent. Det har jeg talt med Bladkompagniet om. Det har de forstået.

Ofte vil leveringssvigt ved ny distributør være engangsfejl, der skal rettes. Jeg går stærkt ud fra de rammer din postkasse/brevsprække skarpt næste gang.

God weekend. ;-)

Med venlig hilsen

12/02/2018 - 08:47

Hej
Jeg er ked af at måtte sige det, men der er stadig ikke kommet noget blad til mig.
Venligst
Malene

12/02/2018 - 08:57

Øjvind Hesselager

Kære Malene

Tak. VI følger op.

Mvh

12/02/2018 - 10:56

Michael Kjærgård

De af os der har været i printbranchen ved desværre alt om at distribution er et særligt område af helvede der er outsourcet til jordoverfladen. Jeg kan derfor ikke sige at jeg er overrasket over at jeg ikke fik noget blad i går, til gengæld virkede reklamationsformularen denne gang. Men siden det nu er som det er, hvorfor bliver e-paperen ikke bare uploadet om søndagen (den første, udgivelsesdagen)?

12/02/2018 - 11:04

Øjvind Hesselager

Kære Michael

Vi publicerer epaperet mandag efter udgivelse søndag samtidig med at vi lægger coverhistorien op.

Det synes jeg er en god løsning også af hensyn til arbejdsgangene.

Mvh


12/02/2018 - 13:20

Michael Kjærgård

Ja, det er jeg klar over. Mit spørgsmål gik på hvorfor det ikke skete søndag, og det er så, kan jeg forstå, fordi det synes I ikke. Det er selvfølgelig fair nok, hvis det ikke kan gøres fx fredag med tidsindstilling, men hvis det godt kan. synes jeg ikke umiddelbart der er nogen grund til at at de der er heldige med deres avisbud skal have den en dag før os andre.

12/02/2018 - 13:22

Øjvind Hesselager

Kære Michael

Jeg forstår din pointe. Og tænker over det. Denne gang er det heldigvis foreløbigt kun cirka 50, der har klaget over leveringen.

Mvh

13/02/2018 - 20:06

Malene Fenger-Grøndahl

Så landede Journalisten også i min postkasse - dejligt! Tak for indsatsen.

13/02/2018 - 20:08

Øjvind Hesselager

Kære Malene

Tak!

Lad mig afsløre, at jeg sendte dine reklamationer direkte videre til Bladkompagniet, som erklærede, at de ville sætte alt ind på, at det blad havnede i den postkasse :-)

God aften!

Mvh

14/02/2018 - 16:23

Klaus Wendelboe

Hej Øjvind - næste gang du har fat i Bladkompagniet, så må du gerne vifte med min adresse. Bladet er ikke dukket op endnu. Det kan skyldes, at jeg er flyttet i december måned og de leverer til min gamle adresse? Har tjekket min privatadresse på DJ's side og her figurerer jeg med min nye adresse.. men derfor kan der jo godt have sneget sig en fejl ind. Satser på at der er styr på det til næste nummer. God dag

14/02/2018 - 16:55

Øjvind Hesselager

Hej

Tak.

Har du reklameret via formularen?

Mvh

14/02/2018 - 17:06

Klaus Wendelboe

Hej Øjvind

Ja.

14/02/2018 - 17:08

Øjvind Hesselager

Super. Jeg tjekker. Mvh

14/02/2018 - 18:06

Kurt Johansen

Har for en uge siden reklameret via formularen og igen i dag - pointen: - jeg modtager pt heller ikke mere noget blad.

Mvh

14/02/2018 - 18:19

Øjvind Hesselager

Kære Kurt

Tak. Den går også direkte videre til Bladkompagniet.

MVh

15/02/2018 - 09:29

Øjvind Hesselager

Kære Klaus (Wendelboe)

Send mig gerne din rigtige adresse på oeh@journalisten.dk

Mvh

19/02/2018 - 09:05

Michael Kjærgård

Så har jeg reklameret igen. Får man et stofmærke til klubtrøjen når man ikke har fået partibladet tre søndage i træk?

19/02/2018 - 11:46

Øjvind Hesselager

Kære Michael

Det skal være sådan, at første gang du reklamerer, får du bladet få dage senere. Jeg tager fat i Bladkompagniet.

Mvh

19/02/2018 - 12:06

Charlotte Wognsen

Hej Øjvind,
Kører I 100 pct Bladkompagniet eller et split med BK/PostNord?
Det er muligt at splitte, hvilket kan øge leveringssikkerheden.
Jeg har prøvet begge dele med "mit" blad.

19/02/2018 - 13:11

Øjvind Hesselager

Kære Charlotte

Vi kører stort set kun Bladkompagniet, bortset fra udland. Foreløbigt ligger vi i første omdeling på under 100 reklamationer på 18.000 omdelte eksemplarer.

Tak for tip! :-)

KH

26/02/2018 - 13:02

Michael Kjærgård

Status i den spændende føljeton: Efter forgæves forsøg tre søndage i træk lykkedes det i sidste uge Bladkompagniet at levere Journalisten til mig. I et brev sendt med Postnord. Ikke særlig overbevisende af et firma hvis kernekompetence skal forestille at være distribution.

26/02/2018 - 13:55

Øjvind Hesselager

Kære Michael