search

Jørn Mikkelsen til angreb på TV-Avisen

Chefredaktør Jørn Mikkelsen afviser blankt, at Jyllands-Posten har lavet kritiske artikler om Ole Sohns fortid sammen med Venstres pressetjeneste. Det blev hævdet i TV Avisen i går. »De kører et indslag mod bedre vidende,« mener han.

Chefredaktør Jørn Mikkelsen afviser blankt, at Jyllands-Posten har lavet kritiske artikler om Ole Sohns fortid sammen med Venstres pressetjeneste. Det blev hævdet i TV Avisen i går. »De kører et indslag mod bedre vidende,« mener han.

I TV Avisen i går blev det antydet i et indslag klokken 18.30, at både B.T. og Jyllands-Posten har samarbejdet med Venstres pressetjeneste om de kritiske historier, begge aviser bragte på forsiden fredag om Ole Sohns (SF) kommunistiske fortid. 

Det har nu fået chefredaktør på Jyllands-Posten Jørn Mikkelsen til at tage til genmæle.

»Det passer ikke. Der har ikke været den mindste kontakt mellem Jyllands-Posten og Venstre i denne sag. Det kan jeg kategorisk afvise,« siger Jørn Mikkelsen til Jp.dk.

Jørn Mikkelsen har efter eget udsagn flere gange afvist påstanden over for DR Nyheder, inden indslaget blev sendt, og han er derfor »forbløffet« over insinuationerne.

»Både jeg selv og den ene journalist bag artikelserien om Ole Sohn har talt med TV Avisen i dag, og vi har klart redegjort for forløbet. Jeg kan derfor kun konkludere, at TV Avisen kører et indslag mod bedre vidende,« siger han.

På DR Nyheder understreger de imidlertid, at der er en klar afsender på påstanden. Det er Socialdemokraternes Rasmus Prehn, der siger, at det er Venstre, der er afsender af Ole Sohn-kritikken.

»Det er et indslag med en klar afsender, hvor vi refererer, hvad den ene part mener, og hvad den anden part mener. Det – er jeg sikker på – er også noget, der sker i jeres avis hver dag. Men igen: Jeg ville have ønsket, at det fremgik mere tydeligt, at aviserne afviste dette,« siger Jacob Kwon til Jp.dk.

Han erkender imidlertid, at det kunne have været »gjort bedre«, og at indslaget ikke var »tydeligt nok«.

Kommentarer
2
Anette Clausen
20.10.10 15:29
Re: Jørn Mikkelsen til angreb på TV-Avisen

Det videnskabeligt dokumenterede altid neutrale DR, kørte iøvrigt samme tilsvinings kampagne i Deadline i weekenden.

Også der var problemet ikke så meget Ole Sohn leflen for det morderiske Sovjet og en totalitær ideologi, men derimod en lang mistænkeliggørelse af BT og JP. Ingen dokumentation, men derimod blot en indkaldt journalist fra Kristeligt Dagblad der gættede løs, men som på intet tidspunkt blev afkrævet nogen form for dokumentation for påstandene.

Sådan blev Ole Sohns rædselsvækkende fortid istedet til et angreb på Venstre's pressetjeneste og JP og BT.

Det kunne jo være fint, hvis der bare var en eller anden form for indicie der pegede i den retning. Men nej, der var intet og alligevel farer DR frem med historien igen og igen.

Skandaløst.

 

 

 

Fremhævet af Journalisten
Bjarne Jørgensen
22.10.10 14:45
Re: Jørn Mikkelsen til angreb på TV-Avisen

Det er ikke overraskende at TV-avisen støtter Ole Sohn. Chefen for TV-avisen er jo en gammel partikammerat og man støtter vel sine egne.

 Det er vel mere overraskende at en tidligere kommunist får karriereproblemer pga sin fortid., Ole Sohn skulle i stedet have valgt en fremtid i medieverdenen. Der ville hans fortid aldrig have været et problem. Der ville han have været blandt venner.

 

Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen