Stifteren af magasinforlaget Benjamin Medier overlader til marts sit livsværk til mediegiganten Bonnier. I et stort interview i JP i dag tilkendegiver han, at han aldrig ville have solgt i dag.
Johnny Laursen lukkede den svenske Bonnier-koncern ind i Forlaget Benjamin for 8 år siden. Den gang var magasinbranchen præget af konsolideringer, og Bonnier overtog 50,5 pct. af aktierne for at styrke Benjamins strategiske position.
Men måske var det slet ikke nødvendigt.
"Hvis jeg kunne gøre det om, ville jeg ikke have solgt Benjamin," siger Johnny Laursen i dagens udgave af Jyllands-Posten. Han gør det dog samtidig klart, at det er en konstatering – ikke et udtryk for, at han fortryder noget.
Han synes, at Bonnier er den bedste ejer for Benjamin, og at forlaget nu er i gode hænder:
"Dengang havde jeg overdreven respekt for de store spillere på markedet. I dag kan jeg se, at det, Benjamin kan, er vigtigere end at have mange penge. Man undervurderer betydningen af at være fri for lig i lasten, at have beslutningskraft og at kunne rykke hurtigt. Der er fordele ved at være stor, men der er også mange ulemper, derfor ville jeg ikke være bange for at starte op og kæmpe mod dem igen," siger han til avisen.
Læs også: Kampen for Benjamins ånd
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.