Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
09:33 17.11.2023 Søren Frandsen

JFM vil satse på sponsorerede podcasts

JFM vil fremover satse på sponsorerede podcasts udviklet i samarbejde med store kunder, da mediekoncernen har noteret sig, at lydområdet kan være svært at tjene penge på.

Til MediaWatch siger Søren Bygbjerg, direktør for JFM Lyd, at han ikke frygter, at koncernen mister sin redaktionelle integritet.

”Vi har lavet kommerciel radio med reklamer og sponsorer i JFM i årtier, og det er de samme principper, vi nu anvender på podcast. Vi deklarerer altid klart vores indhold, så man ved, om det er sponsoreret. Jeg tror godt, at vores brugere kan skelne mellem den nyhedsjournalistik, der bliver lavet i JFM’s dagblade, ugeaviser og nyhedssites, og så vores sponsorerede indhold på radio og podcast.”

JFM har lanceret flere lyd-samarbejder med kunder. Blandt andet podcasten ’Noget for pengene’ i samarbejde med Sydbank.

SENESTE NYT

Flere nyheder