search

“Jeg trænger til at få jord under neglene”

  Navn: Michael Holm.Alder: 30 år.Nyt job: 1/1 2006 fra redaktør i DICAR, Center for Analytisk Journalistik, til erhvervsredaktør på NORDJYSKE Medier. Uddannelse: Journalist fra Danmarks Journalisthøjskole, juni 2001.

Navn: Michael Holm.

Alder: 30 år.

Nyt job: 1/1 2006 fra redaktør i DICAR, Center for Analytisk Journalistik, til erhvervsredaktør på NORDJYSKE Medier.

Uddannelse: Journalist fra Danmarks Journalisthøjskole, juni 2001.

Karriereforløb: Kontraktansat på DR Nordjylland i syv måneder. Derefter et par måneder på Go' Morgen Danmark i København. Fortsatte med vikariater på Radioavisen, Dagens Medicin og Politiken, indtil han blev ansat som udvikler og underviser i computerstøttet research på DICAR i Århus i efteråret 2003.

Familieforhold: Gift og venter en pige til november.

Hvorfor vil du ikke længere være hos DICAR? Fordi jeg kan mærke, at jeg trænger til at få jord under neglene. Jeg er ikke færdig med at være journalist. Det har været sjovt at udvikle nye metoder. Noget af det seneste, vi har lavet, er for eksempel at finde alle de huse, der er til salg via boligsiden.dk og 'krydse' med amternes data om, hvor de forurenede grunde ligger i Danmark. Så finder vi ud af, om ejendomsmæglerne oplyser, om det er tidligere giftgrunde. Og det gør de selvfølgelig ikke.

Men den slags er ikke sjovt nok længere? Jeg vil gerne selv være mere involveret i produktionen af historierne. Ikke bare aflevere analysen. De steder, hvor jeg har været ude at undervise for DICAR, kan jeg se, at det hele er forsvundet, næste gang jeg kommer. Jeg vil gerne være med til at præge en redaktion over længere tid.

Hvordan vil du præge erhvervsredaktionen på NORDJYSKE? Jeg vil fortsætte arbejdet fra DICAR. Jeg føler, at jeg er rimelig opdateret, omkring hvad der kan lade sig gøre – med hensyn til nye journalistiske værktøjer.

Har du en idé, som med det samme kunne afføde en god historie på NORDJYSKE? Lad os prøve at se … Jamen for eksempel kunne man prøve at tage alle de nye Lidl-butikker og se, hvordan de ligger i forhold til andre discountbutikker. Putte data ind i et kort og prøve at se, om der er en rød tråd i den måde, de er placeret på. Så har jeg nogle idéer til større temaer. Men dem fortæller jeg ikke.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen