DJ:Kommunikation havde gjort et stort arbejde ud af programmet før deres generalforsamling. Alligevel mødte der kun 30-40 medlemmer op. Det var ikke kommunikeret godt nok, siger formanden.
Der var interessante mennesker på programmet, da kommunikationsgruppen i Dansk Journalistforbund holdt generalforsamling. En talerække af kommunikationsfolk fra McDonald's, Shell, Phillip Morris og DSB. Nogen som "alle har en mening om – og ikke altid en venlig en," som DJ:Kommunikation selv formulerer det.
DJ:Kommunikation er en DJ's største specialgrupper, men alligevel møder der kun 30-40 medlemmer op til generalforsamlingen.
»Jeg er skuffet over fremmødet, men den må vi tage på vores egen kappe. Vi har ikke været gode nok til at annoncere programmet, og var først ude et par uger i forvejen. Det er generelt svært at få folk til at deltage i de fagforeningsrelaterede arrangementer. Vi har prøvet at gøre det mere sexet, men der er normalt stadig mange der går, når det faglige oplæg slutter og generalforsamlingen starter,« fortæller formand for DJ:Kommunikation Lars Elmsted.
Selvom Dansk Journalistforbund satser på at den fremtidige vækst netop skal komme fra kommunikationsområdet, er han dog ikke bekymret. Når de holder gå-hjem-måder med lignende programmer er de ofte overbooket:
»Der melder sig gerne 120. Jeg tror det er en general ting, at medlemmerne ikke er særlig interesserede i generalforsamlinger og formalia. Jeg tror ikke, det har noget specielt med kommunikatørerne at gøre,« siger Lars Elmsted
4