search

Janus Friis erkender svær start for Joost

Skype-milliardæren Janus Friis beretter i det nye nummer af Berlingske Nyhedsmagasin om WooMe, hvor brugerne kan mødes i socialt online netværk med webcam. Samtidig erkender han svær start for Joost.

Skype-milliardæren Janus Friis beretter i det nye nummer af Berlingske Nyhedsmagasin om WooMe, hvor brugerne kan mødes i socialt online netværk med webcam. Samtidig erkender han svær start for Joost.

Det er stadig sjældent, at Janus Friis giver lyd fra sig. Den pressesky medieinvestor har det angiveligt bedst uden for offentlighedens lys.

Men nu melder han sig atter på banen. Denne gang med de nye venture investeringer igennem selskabet Atomico, som blandt var medinvestor i den avancerede og succesrige online musiktjeneste Last.fm, der i sin tid blev solgt til CBS for 1,6 mia. kr.

Andre projekter fra Atomico har været Technorati, Wunderloop og Fon.

Og ifølge Berlingske Nyhedsmagasin forsøger Janus Friis nu at revolutionee internet dating markedet med WooMe, hvor man i stedet for at udveksle tekstbeskeder kan se og tale med hinanden via webcam.

I artiklen erkender Janus Friis samtidig at det ikke er gået så hurtigt med at skabe succes for den stærkt omtalte tv-tjeneste Joost på nettet.

“Vi vidste fra begyndelsen, at vi skulle få en hel branche til at ændre den måde, de tænker på,” siger han ifølge BNY.

Han påpeger dog, at Joost er godt på vej til at få de afgørende aftaler i hus med de store tv-producenter, og til efteråret vil europæerne kunne se frem til nyheder på den nye kanal.

For nylig ændrede Joost i øvrigt strategi, skrev Computerworld.

Læs også artiklen: Hulu.com stryger til tops blandt web-tv.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen