Det kommercielle tv-netværk ITV fra Storbritannien oplever et barskt fald i annonceindtægterne. Det skriver Guardian.co.uk.
I årets første ni måneder er indtægterne faldet med fem procent i forhold til året forinden, og ITV forventer, at det bliver værre med et fald på 9 procent i indtægterne i forhold til året før i årets sidste kvartal.
»Det er uundgåeligt, at vi mærker de bredere økonomiske problemer og et svagere annoncemarked,« sagde John Creswell, der er produktionschef i ITV – ifølge Ft.com.
ITV understreger, at de ikke mister eller forventer at miste markedsandele, men blot følger markedet nedad.
I slutningen af oktober var det store amerikanske CBS Corp., der varslede yderligere besparelser.
Også her fik den generelle afmatning i økonomien skylden for et markant fald i annonceindtægterne. Tv-delen, der udgør størstedelen af CBS Corp, har senest noteret 14 pct. færre reklamekroner i kassen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.