Ishøj Kommune lancerer internt tv

Som den første kommune i Danmark producerer Ishøj Kommune tv for de ansatte. I erhvervslivet har flere virksomheder gennem længere tid lavet internt tv.

Som den første kommune i Danmark producerer Ishøj Kommune tv for de ansatte. I erhvervslivet har flere virksomheder gennem længere tid lavet internt tv.

Når Ishøj bliver invaderet af 20 journaliststuderende fra RUC, som laver avis om Ishøj Kommune, vil der ligge et indslag om det på Ishøj Kommunes nye interne tv-station InsideIshøj.

Konceptet bag Ishøj Kommunes nye kommunikationskanal fungerer ligesom DR Update, hvor seerne selv kan vælge klip og se dem, når det passer hende eller ham bedst.

Målet med den nye kommunikationskanal er at give de ansatte i kommunen mere viden om, hvad der foregår på deres arbejdsplads. Det fortæller kommunikationsdirektør i Ishøj Kommune Torben Höyer-Andersen.

»Vi vil gerne have, at direktionen får markedsført deres budskaber lidt mere,« siger han.

Der kommer både til at være nyheder på to-tre minutters varighed og længere temaindslag, der henvender sig til forskellige faggrupper lige fra gartnere til skolelærere.

Ishøj Kommune har siden midten af 70erne lavet tv til borgene og havde derfor i forvejen det tekniske udstyr parat. Kanalen kan ses på http://www.insideishoj.dk/, da der er offentlighed i forvaltning.

I det private erhvervsliv har flere virksomheder gennem længere tid lavet tv til de ansatte. Jyske Bank lancerede i oktober 2006 et 10 minutters nyhedsprogram, som blev sendt hver fredag, hvor mange medarbejdere i forvejen havde tradition for at samles over et rundstykke. I dag er Jyske Bank gået over til løbende at lægge indslag på nettet, som medarbejderne kan se, når de har tid og lyst.

En gang om måneden laver Jyske Banks kommunikationsafdeling en dokumentar på 10 minutter, som bliver lavet med journalistisk frihed. Men historierne er kun til intern brug.

»Hvis vi har noget snavs vasker vi det internt også af hensyn til kilderne, som skal vide, at det er kollegaerne, de taler til,« siger afdelingsdirektør i Jyske Banks kommunikationsafdeling Lars Aarup.

 

0 Kommentarer