Ingen krise-panik hos annoncørerne

De dystre økonomiske udsigter har umiddelbart ikke smittet af på reklamemarkedet. Berlingske har ringet til 14 af de største annoncører, og kun en forvente at bruge færre penge på reklamer resten af året.

De dystre økonomiske udsigter har umiddelbart ikke smittet af på reklamemarkedet. Berlingske har ringet til 14 af de største annoncører, og kun en forvente at bruge færre penge på reklamer resten af året.

Nogle af de 14 annoncører fortæller sågar, at de tænker på at øge annonceringen for at få mere gang i den svigtende omsætning.

»Det nytter ikke noget at falde i et hul og sige: nu går verden nedenom og hjem, for det gør den jo heldigvis ikke. Vi bevarer troen på, at fremtiden og eksisterer i overmorgen,« siger administrerende direktør i Danske Spil, H.C. Madsen til Berlingske.
Danske Spil har hidtil i 2011 været den syvendestørste annoncør med et foreløbigt reklameforbrug på omkring 75 millioner kroner.

Reklamebureauet MEC melder også om positive forventninger til reklamemarkedet.
»Vi ser positivt på markedet. Flere kunder øger endda annonceringen. Det er især en række af de store detailkunder, der prøver at gendanne deres vækst,« siger Morten Boeck, salgsdirektør hos MEC, til Berlingske.

0 Kommentarer